dinsdag 2 juli 2013

Dit wordt een leuke laatste transfer



Hallo beste allemaal!!!
 
Ik ben zo blij dat ik hier lekker in Lodz kan blijven met Elder Wolfley! De zusters Holmgren en Wendel blijven ook allebei. We zijn in het laatste transfer een hecht district geworden en nu blijven wel lekker samen. Dat vind ik wel fijn. We krijgen er alleen maar meer versterking bij!
 
Elders Finch en Caskey kwamen afgelopen donderdag aan. En ze zijn meteen aan de slag gegaan. Dat bevalt me wel aan hen. Het zijn beide harde werkers en geven het goede voorbeeld. Hoewel ik het voorbeeld hoor te geven als districtleader, voel ik dat zij mij meer laten zien hoe het moet. Er is ook een extra zuster bij gekomen, dus de zusters zijn nu een trio. Sister Mikalauski is gloednieuw, maar spreekt al best veel Pools! Ze stelt veel vragen. Hoe je bepaalde dingen zegt en zo. En zo leer je het! Ik weet zeker dat ze heel goed wordt met de taal.
 
We hebben nu ook vanaf gisteren officieel een nieuwe zendingspresident. President en Zuster Nielson zijn nu thuis en President Edgren is nu in charge! Ik hoorde dat hij heel cool is en al heel goed pools spreekt! Vanaf het moment dat hij te horen kreeg dat hij zendingspresident in Polen zou zijn is hij hard aan het studeren gegaan. Dus voor 6 maanden lang heeft hij keihard Pools zitten studeren! Hij schrijft de helft van zijn brieven al in perfect Pools.. Ik ben erg onder de indruk!
 
Aankomende zaterdag komt hij naar Lodz. Dat zal de eerste stad zijn die hij zal bezoeken. Dus ik ben vereerd :)
 
Maandag hadden we een toffe ervaring. We waren van plan om te chillen in de kapel voor de laatste paar uren van onze p-day. Maar net op het moment dat we bij de kapel aankwamen, kwam Orlando, een lid, aangelopen. Hij had een jongen bij zich genaamd Patryk. Patryk is geen lid. Ze kwamen eigenlijk voor de gezinsavond activiteit, maar die ging blijkbaar niet door (kwamen we later achter). We zijn aan het praten geraakt, want Patryk had een aantal vraagjes. Uiteindelijk begonnen we hem te onderwijzen over de Herstelling. Het raakte hem wel en hij vond het interessant. Hij heeft nogal een lastige jeugd achter de rug en wil zijn leven verbeteren. Hij wil gedoopt worden en een zendeling worden net als wij :). Dus dat was echt even een wondertje!
 
Dinsdag hadden we een open huis in de kapel. Het was allemaal zooo mooi versierd! De zusters waren echt super creatief en hebben heel hard gewerkt. In de kapel bijvoorbeeld was een hele wand gevuld met plaatjes van Christus en zijn leven. In chronologische volgorde. Echt zo mooi gedaan. In de gang was de hele wand gevuld met plaatjes en teksten over de Herstelling, in een klaslokaal was de hele wand gevuld met het Plan van Zaligheid enzovoort.
 
Een dikke maar.. Het was de bedoeling dat de leden hun vrienden, kennissen en familieleden mee zouden nemen. Maar niemand heeft ook maar een persoon mee gebracht. Op Orlando na dan, hij nam Patryk mee, die het heel fascinerend vond. Dus ja.. daar baalde ik een beetje van. Dus ik en Elder Wolfley besloten maar om de straat op te gaan en mensen binnen te lokken. Er zijn toch nog een paar mensen gekomen. Dus het was lang niet slecht. Er was een jongen die met z'n moeder kwam. Hij was heel geïnteresseerd en wil graag gedoopt worden, zijn moeder is super katholiek en wil minder graag gedoopt worden.
 
Maar al met al was het een goede activiteit en zeker de moeite waard om een keertje over te doen!
 
Verder hebben we nog een keer afgesproken met Patryk. En hij nam zelfs een vriend mee, Arek. Het is een beetje lastig om hen tegelijk te onderwijzen, want het zijn gewoon jongens. Apart van elkaar kunnen ze wel serieus zijn, maar samen wat minder. Ze kwamen wel allebei naar de kerk afgelopen zondag, dus daar ben ik erg blij mee :D.
 
En donderdag kwamen dus de nieuwe zendelingen aan. Het was grappig, want toen we op Elder Caskey stonden te wachten, kwam Igor uit dezelfde trein gelopen. Hij was namelijk in Warszawa die dag. Dus dat was wel een grappig toeval. En toen 's avonds hadden we een activiteit voor de Jovo's. We gingen sporten in het park. En ik was de baas met badminton! haha. Was echt gezellig. De Lloyds weten het wel leuk te maken. En na afloop ging iedereen naar het appartement toe van de Lloyds om te eten :). Het was zo'n groot succes, want er waren veel mensen. Zelfs een paar niet-leden.
 
Een onderzoekster, Ewa vond het zo leuk dat ze zaterdag nog een sport activiteit organiseerde. We gingen in een ander park basketballen. Dat vond mijn collega helemaal geweldig, want hij is een grote (letterlijk) basketball fan. Hij heeft zijn hele middelbare school periode in het basketball team gespeeld. Dus dat was echt helemaal zijn ding en zaterdag was helemaal zijn dag.
 
Ik haat basketball..
 
Want ik ben er niet goed in en ik beuk teveel. En het lijkt gewoon onmogelijk om die bal door dat hoepeltje heen te gooien. Maaaar om eerlijk te zijn had ik het ook wel prima naar mijn zin! En ik deed het lang niet zo slecht eigenlijk al zeg ik het zelf :). Het was weer zo leuk, omdat er veel mensen waren. Dat maakt gewoon het verschil.
 
Daarom ben ik zo blij dat we nu zo'n groot district hebben, want als er een activiteit is, dan zijn er tenminste altijd 7 zendelingen aanwezig. Dusja dit wordt natuurlijk de beste transfer ooit! Ik heb er mijn hele zending op zitten wachten! Haha.
 
HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten