maandag 8 juli 2013



Hoi beste iedereen!
Ik zit in een trio nu! Mijn hele zending heb ik nog nooit in een trio gezeten.. Het is best gezellig eigenlijk :). De reden dat we een extra Elder in onze companionship kregen is dat Elder Finch in het ziekenhuis ligt. Hij heeft de afgelopen 8 dagen met koorts rondgelopen, dus ze brachten hem naar het ziekenhuis en moet daar een paar nachtjes blijven. Dus in de tussentijd blijft Elder Caskey, zijn companion lekker met ons. Het is heel gezellig :).
Gister had Elder Caskey zijn verjaardag, dus we besloten het te gaan vieren met een lekkere barbecue :D. Want we hebben een barbecue op ons balkon staan. Was echt super gezellig en lekker. Jammer dus dat zijn companion er niet bij was, want we hadden gepland om hem er ook bij te hebben. Maar goed meer voor ons :) haha.
Ook heb ik President Edgren ontmoet afgelopen weekend. Hij kwam zaterdag om ons te interviewen en om een haardvuuravond te geven. Hij heeft de hele tijd alleen maar Pools gesproken! Zijn Pools is echt super goed, beter dan de helft van alle zendelingen in Polen! (Maar ik hoor lekker bij de andere helft, haha) Maar ik ben zeker onder de indruk. Ik weet dat de Poolse leden het heel erg respecteren als een zendingspresident Pools spreekt. En het is ook zoveel handiger, want dan kan hij gewoon zaken afhandelen zonder vertaler. Want soms moet je wel hele persoonlijke dingen bespreken met leden als zendingspresident. Ik moest zo nu en dan vertalen voor President Nielson en dan voel je toch een beetje dat je daar niet hoort te zijn bij dat gesprek. Maar goed, ik heb er wel veel van geleerd, dus ik ben dankbaar dat ik het mee heb kunnen maken.
Mijn interview met President Edgren ging echt super goed. Hij zei dat hij iets positiefs om mij heen voelt. Ook zei hij dat hij een hele hoop goede dingen over mij gehoord heeft. Ik ben dus blij dat ik bekend sta om mijn positieve redenen. Hij heeft me heel erg gemotiveerd om alles te geven voor de laatste paar maanden. Weken kan ik eigenlijk al zeggen.
Donderdag hadden we een toffe activiteit. Het was 4 juli. Nja normaal betekent 4 juli niet veel voor mij, maar voor Amerikanen betekent het dus wel een hoop. 4 juli is een stuk leuker als je Amerikanen om je heen hebt :P. De Lloyds hadden op z'n Amerikaans hamburgers en frietjes gebakken en een taart met de Amerikaanse vlag erop. En verder deden we allemaal coole spelletjes en zo, was heel gezellig. Het grappige is dat er niet eens zoveel leden waren, maar bijna alleen maar zendelingen en onderzoekers. Een lid, Jacek was er wel want we vierden zijn verjaardag ook :).
Oh en zaterdag hadden de zusters een cool idee. We gingen een "information desk" doen. Dan zet je een tafel buiten neer en leg je er allemaal dingen op voor mensen om mee te nemen. Boeken van Mormon, flyers, brochures, boekjes en dat soort dingen. Met allemaal informatie over onze kerk en de Herstelling en families enzo. Echt heel tof was dat om te doen. Dat zie ik mezelf wel vaker doen :)
Het was ook zo goed om Elder Raines weer te zien afgelopen weekend. President nam zijn AP's mee en Elder Raines is daar dus een van. Ze zouden bij ons in het appartement slapen, maar dat is em niet geworden omdat ons appartement nogal ver was van de kapel terwijl de andere elders er maar 2 blokken vandaan wonen. Maar alsnog was het heel gezellig. Gewoon herinneringen ophalen en inside jokes. Hij is toch wel een van mijn favoriete collega's die ik ooit gehad heb :).
Ik ben echt super trots op de Szczecin Elders. Ze hebben nu 3 doopdatums daar! Een 2 daarvan zijn ouders van een gezin die voorheen Jehova's Getuigen waren. Lukasz Cieslinski belde me op van de week en vertelde me dat er afgelopen zondag maar liefst 20 mensen in de kerk waren in Szczecin! Tja ik heb toch een speciaal plekje in mijn hart voor die stad, ik heb daar het langst gezeten. Dus ik ben echt erg blij om te zien dat de kerk eindelijk aan het groeien is daar.
Wat Lodz betreft met onderzoekers gaat het ook wel goed. De zusters hebben altijd wel iemand. Wij zitten met een paar onderzoekers die niet echt vooruitgang aan het maken zijn. Marcin is al tijden niet in de kerk geweest en annuleert een hoop afspraken. En Patryk heeft gewoon een heeeele lange weg te gaan nog. Maar we besteden ook veel tijd aan onze helden Tomek en Igor. Want het is 1 ding om iemand gedoopt te krijgen, maar dan ben je er nog niet. Daarna moeten ze nog verder. Helpen de kerk op te bouwen bijvoorbeeld. Een roeping krijgen. Dat soort dingen. Want vooral in een gebied als Polen, waar de kerk nog niet zo heel sterk is, hebben de leden een hoop training nodig en begeleiding. En dat vind ik nou zo tof aan Igor en Tomek, want die zijn niet eigenwijs of zo en denken dat ze het beter weten, maar ze doen gewoon dingen zoals wij het uitleggen. En zo hoort het :).
Hmm wat wilde ik nog meer vertellen...
Pizza is lekker!
DOEI

Geen opmerkingen:

Een reactie posten