dinsdag 30 oktober 2012


HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI

Wat leuk was het om weer naar Warszawa te gaan :) Want ja, ik mocht dus weer gaan trainen deze transfer. Mijn nieuwe companion heet Elder Stumpf en komt uit Duitsland. Ik wilde altijd al een Duitse companion hebben. Mijn wens is dus vervult :). Haha. Ik weet niet waarom, maar met de Duitsers kan ik altijd net iets beter opschieten dan de Amerikanen. Die Amerikanen zijn toch een ander volk. En de Duitse elders heb ik meer mee gemeen. Zij waren ook de enige mormonen op hun school en zo en hun kerk-wereldje was ook klein toen ze opgroeiden. Maar dat wil niet zeggen dat ik de Amerikaanse elders niet mag, ik mag hen net zo erg. En Elder Stumpf rent graag met mij in de ochtend. Dat is ook altijd een plus.

Het is wel grappig met hem, want telkens als ik een woord niet weet in het Engels, dan zeg ik het gewoon in het Nederlands met een Duits accent, en dan weet hij precies waar ik het over heb. Haha. 9 van de 10 keer heb ik het dan juist. Snap niet dat ik op school zoveel moeite had met Duits. Vooral gezien het feit dat het Pools me zo gemakkelijk afgaat.

Elder Stumpf is trouwens ook al verbazingwekkend goed met de taal. Ben zeer onder de indruk. Deze zondag hadden we dus 3 nieuwe elders die zich voorstelden aan de gemeente en hun getuigenissen konden delen. Normaal is dat natuurlijk maar 1 elder. Maar Elder Stumpf was eigenlijk een van de beste. Nja zijn Pools was natuurlijk niet beter dan dat van Elder Gładun, maar nog steeds erg goed.

Ik had uiteraard met hem ook het grapje uitgehaald dat een lid deed alsof hij een onderzoeker was. Deze keer was het Olek. Dat was weer leuk. Ik vertelde Stumpf dat Olek een onderzoeker was en de kerk al voor 4 jaar onderzocht en dat Stumpf degene was die hem nu uit zou nodigen om gedoopt te worden. Dat deed hij wel netjes. Later die avond liet ik hem een foto zien van Oleks doop en toen viel het kwartje al gauw. Jammer voor hem natuurlijk, want Olek zei Ja op de vraag of hij gedoopt wilde worden. En dan is het niet echt.. Maar het was wel een goeie ervaring voor Elder Stumpf.

Vandaag had ik mijn eerste district meeting als district leader. Ging wel erg goed eigenlijk, is leuk om te doen. We hebben een goed district. Elders Gładun en Roberts zijn de andere elders en zij zijn beiden al langer op zending dan ik, dus die hebben al veel ervaring. Dus die ervaring kunnen ze mooi met mij en Elder Stumpf delen. Maar ik ben wel erg blij dat we nu 4 elders in Szczecin hebben. Nu is het werk 2x zo licht voor mij.

Verder gaat Kasia nog steeds goed. Ze komt elke zondag naar de kerk en ze is ook altijd aanwezig bij elke activiteit die we hebben. Komt omdat Dagmara haar natuurlijk overal meer naar toe sleept. Maar Kasia vindt het ook leuk hier in de kerk. Dus dat is mooi.

Mariusz was weg voor 2 weken, komt deze week terug, dus daar gaan we ook weer mee aan de slag. 

Mijn tijd zit er bijna op, dus ik ga er van door en weer aan het werk.
HOUDOE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten