maandag 22 oktober 2012

DL én ik ga WEER trainen!



Hoi jullie!

Deze week zijn alweer transfers.. Dat is altijd zo spannend! Toch heb ik er me niet zo mee bezig gehouden en kon me afgelopen week nog goed concentreren en hard werken. Dus afgelopen zondagavond belde president Nielson op met de begeerde informatie of ik in Szczecin zou blijven of niet. Nou ik kan eerlijk zeggen.. Wat er straks gaat gebeuren, had ik niet verwacht.
Namelijk.. ten eerste: IK BLIJF!! Dat had ik al niet verwacht (maar wel gehoopt) ben toch wel erg van Szczecin gaan houden en dat kleine handjevol leden.


Elder Garfield gaat naar Wrocław toe. Mazzel.. is een mooie stad en de leden zijn cool daar. Vind het wel een beetje jammer, want we kunnen het echt goed vinden met elkaar. Altijd lachen, gieren en brullen hier met ons 2. Vooral veeeel eten, haha! Ik ben deze transfer helemaal geen gewicht kwijtgeraakt, maar ook niks aangekomen, dus dat is goed.

Mijn nieuwe companion wordt... weet ik nog niet! Want ik ga WEER trainen! Dus deze week ga ik weer naar Warszawa toe, naar het zendingshuis om mijn nieuwe companion daar te ontmoeten.

En dan nog iets.. Szczecin krijgt er 2 extra elders bij! Dus we zijn niet langer met z'n 2tjes maar met z'n 4en. Elder Gładun (waar ik companions mee was in Sosnowiec) en Elder Roberts worden de andere 2 elders die hier in Szczecin gaan werken. En met 4 elders wordt Szczecin zijn eigen district met mij als district leader. Ik word dus trainer en districtleader in Szczecin. Dat is grappig, want toen ik en Gładun samen waren was hij mijn Districtleader. En nu is het omgedraaid.

Nou eens zien wat er allemaal gebeurd is deze week.. Een hoop, dat weet ik wel. We hebben zoals altijd weer hard gewerkt. We zijn de laatste tijd druk bezig met mensen die ooit onderzoekers waren, maar die op een gegeven moment contact kwijt raakten of niet meer geïnteresseerd waren. Zo hadden we dus Mariusz gevonden, dus is altijd de moeite waard. Zo klopten we bij iemand aan, een wat oudere man, en hij liet ons maar al te graag binnen. Hij had 20 jaar geleden ooit een Boek van Mormon besteld of zo. Interessante vent, maar ook heel moeilijk. Zat allemaal heeel filosofisch te wezen en wilde totaal niet naar ons luisteren. Dat schoot dus echt voor geen meter op. Hij had allemaal Boeddha dingen in z'n kamer, maar ook een hoop katholieke plaatjes en beeldjes. Van alles wat. Hij had zelfs een grote gong bij zijn bed waar zijn vrouw de hele tijd in lag te chillen. Hij zei dat het boek van mormon het woord van God was net zoals de bijbel, dus daar waren we heel blij mee. Maar daarbij vond hij ook dat ALLE boeken die over God gaan gelijk van god zijn.. Nja dat schoot niet echt op. We zaten daar meer dan 2 uur. Telkens als we probeerden weg te gaan begon hij ergens anders over te praten en voor ik het in de gaten had waren we daar dus al veel te lang.

Vrijdag hebben we een cursus bigos maken gehad. Bigos is echt lekker en erg Pools. Het is witte kool met allemaal dingen die je eraan toevoegt en dan is het superlekker! Dagmara's moeder heeft het ons geleerd, ben er erg blij mee. Nu kan ik de winter wel overleven :). 

Vandaag was het zendingsechtpaar uit Poznań hier om ons appartement te inspecteren en toen hebben we er maar gelijk wat van gemaakt. Namelijk in Szczecin zijn een hoop ondergrondse tunnels gemaakt in WOII als bescherming tegen bombardementen. Heel interessant allemaal! En het was ook erg gezellig. Dagmara ging ook mee en Kasia was er ook bij.

Kasia kwam afgelopen zondag uit zichzelf naar de kerk. Dagmara was in Warszawa en Kasia kwam alleen. Dus dat laat al zien dat ze aardig goed op weg is. Dat ze niet alleen maar voor Dagmara komt, maar omdat ze zich goed voelt hier. (en dat komt omdat deze kerk waar is). Mariusz is weg voor 2 weekjes, dus die staat even op pauze. Maar we zullen zien wat er van gaat komen.

Een ding is zeker, mijn nieuwe companion gaat zo hard werken deze transfer dat hij het rustig aan kan doen voor de rest van zijn zending. haha. We gaan hard knallen. Dit is grappig trouwens, want hij is mijn "shadow group" dat betekent dat hij precies een jaar na mij is. Leuk.

Nou ik ga, 

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten