maandag 15 oktober 2012

doopdatum!

Witam was! (letterlijk vertaald 'hallo u!')

Wauw wat een goeie week! We hebben een doopdatum!! Niet voor Kasia... haha het is voor een andere onderzoeker. Hij heet Mariusz en hij onderzocht de kerk 3 jaar geleden al. Hij is als eerst onderwezen door Elder Daly en hij was een van mijn leraren in de MTC. Grappig he. Kan ik nu mooi zijn werk afmaken. We hadden een week geleden niet zo gek veel te doen, het was een van die vervelende regenachtige zaterdagen dus we dachten, weetje wat, we gaan gewoon mensen opbellen. En elder Garfield heeft hem eigenlijk opgebeld en een afspraak gemaakt, ik heb daar helemaal niet mee hoeven helpen :). Dus die volgende zondag kwam hij opdagen en hadden we een lesje met hem. En van de week hadden we nog een afspraak met hem terwijl Elder Tiner met mij in Szczecin op exchange was. Mariusz zei dat hij wist dat het Boek van Mormon waar was en dat Joseph Smith een profeet was. Nja wat doe je dan.. Vragen of hij gedoopt wil worden toch? En hij zei dus ja. Haha dat is altijd zo'n vreugdevol moment als iemand daar ja op zegt. Alsof je iemand ten huwelijk vraagt en ze zegt ja. Zo voelt dat. En nu zijn we een soort van verloofd dus met Mariusz.. Oke dat gaat te ver, laat maar.

Even zien wat voor leuks is er nog meer gebeurd.. Een hoop eigenlijk wel. Gewoon een boel goeie afspraken gehad, hard gewerkt en zo, lekker. Woensdag was wel een leuke dag, want toen hadden we Engels, en dat vind ik altijd leuk om te doen, word ik zo vrolijk van :) En daarna moesten Elder Garfield en ik ons haasten naar het station, want hij had een trein naar Poznań die 30 minuten na Engels vertrok. We konden het ons niet veroorloven om de tram te missen naar het station. Dus toen we aankwamen lopen zagen we de tram al aankomen. Dus we hebben heel heldhaftig over alle hekjes gesprongen toen we naar de tram renden en we waren net op tijd :). Gelukkig. Toen was ik eventjes alleen en ben ik terug naar de kapel gegaan, want daar waren mensen want ze hadden Instituut. Kasia was er ook :). Na instituut hadden we een les met haar, maar ik was companionloos, dus Łukasz Klimasek hielp me. 
Daarna gingen we terug naar het station, want we moesten toen Elder Tiner ophalen die op exchange kwam. En Dagmara en Kasia waren zo aardig om me gezelschap te houden. Toen gingen we teruglopen naar huis door Stare Miasto heen (oude stad). Erg mooi en gezellig was het :).

Nou die donderdag dus tijdens de exchange hadden we dus goed gewerkt. Elder Tiner is echt zo goed. Was wel even fijn om met iemand samen te werken die ook gewoon Pools sprak. Want het is toch wel zwaar als je een companion hebt die niks kan zeggen. Hoewel, Elder Garfield heeft zich al een hoop verbeterd sinds 7 weken geleden. Komt helemaal goed met hem :). We zijn ook samen kebab gaan eten met Dagmara en Łukasz. Lekker gezellig. Lekker en gezellig :). Haha die amerikanen zijn helemaal fan van kebab, want dat hebben ze helemaal niet in Amerika. Of heeeel weinig. En ook merk ik dat we echt heeel veel tijd doorbrengen met onze leden hier, bijna iedere dag wel. Dat is goed :) vooral in zo'n kleine gemeente. En ja verder dus die afspraak met Mariusz waar hij accepteerde om gedoopt te worden.




Zondag waren beiden, Kasia en Mariusz, in de kerk, dus dat was mooi :). Werk gaat dus lekker hier. Kasia wacht nog steeds geduldig op een antwoord dat het Boek van Mormon waar is en leest en bidt braaf elke dag. Zij komt er wel, geen twijfel mogelijk.

Ik heb afgelopen week geleerd dat als je je leven op Christus focust, dat alles veel makkelijker is. Dat betekent, zoals Hem worden en Zijn zoenoffer toepassen zodat je zelf de lasten van het leven niet hoeft te dragen. Je voelt zoveel meer liefde voor anderen en rust. Ik heb totaal geen stress om me heen. Heerlijk. Dat is echt een zegen waar ik blij mee ben dat ik het voor de rest van mijn leven kan hebben. Dieter F. Uchtdorf zei deze maand in de Liahona dat als we anderen vergeven dat we gelukkig kunnen zijn. En hij heeft zo'n gelijk daarmee. Als je anderen niet kunt vergeven, dan kun je jezelf nooit over de moeilijke dingen heen zetten. En die negatieve gedachten blijven altijd bij je zolang je die persoon niet vergeeft. Deze wetenschap heeft me een gelukkig mens gemaakt, daarom deel ik dit met iedereen die dit leest :).


HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten