dinsdag 2 oktober 2012

HOI!

Ik neem aan dat jullie wel willen weten hoe het met mij gaat, anders zou je nu niet lezen :).

Nja goed he.

Dat komt omdat zendingswerk zo leuk is :). Zelfs wanneer het niet leuk is, is het leuk. haha. Bijvoorbeeld als een hele dag mensen alleen maar chagrijnig zijn en niet willen praten en zo, dan is het natuurlijk niet leuk. Maar als je er zo op terugkijkt is het best grappig hoe sommige mensen reageren. Wij spreken gewoon heel normaal en vriendelijk iemand aan. Vervolgens flipt die persoon em dan helemaal uit en geeft ons dan de schuld dat wij mormonen alleen maar mensen hun humeur verpesten. Haha. Ach ja, op het moment zelf is het natuurlijk niet zo grappig, maar als je er dan aan terugdenkt wel.

Maar er zijn echt een hoop toffe dingen gebeurd deze week. Beginnend met P-day maandag. 
We gingen bootjevaren :). Szczecin is namelijk een havenstad en vanuit het water heb je echt een heel mooi uitzicht op de stad. Dus dat was tof. Dagmara en Kasia hielden ons fijn gezelschap. We waren de hele tijd mooi droog gebleven, niet uit het bootje gevallen. Maaar.. Toen we klaar waren en naar de kapel wilden lopen begon het ineens keihard te plensen.. Lekker..! Dus waren we toch nat. haha want we hadden geen jassen bij ons. Slim :) 
Niet ziek geworden.









En dinsdag was het zone conference dag. Die hadden we nog tegoed omdat we de laatste gemist hadden vanwege een of andere trein die de weg naar Bydgoszcz niet wist. Maar alles heeft zo z'n reden en het was een hele goede en opbouwende zone conference. Lastig is alleen dat ik daar al mijn spullen heb laten liggen in Poznań... Lekker.. Haha. Nu moet ik elke dag studeren in het Pools. Achja is ook goed voor mijn pools toch? Kan het ook nog altijd in het Nederlands doen als het moet, dus geen stress.

Wat voor toffe dingen nog meer.. Nja gewoon hard gewerkt en veel geflaked worden. Het oude liedje.
Wat wel een wondertje was trouwens.. Ik zal dit verhaal beginnen met een tijdje terug...

Een tijdje terug werkte er een supertof vrouwke in de bank waar wij altijd heen gaan. Gewoon lekker kletsten en zo en aardig zijn. Ze is gestopt daar met werken want ze wilde een scrapbook-winkel openen ergens anders, dus ik dacht, die zien we noooit meer. Maaaar.. we waren een avondje aan het deurtje kloppen en raad eens wie er open deed? Precies DAT vrouwke! Nou het ijs was natuurlijk al lang geleden gebroken en ze heeft gezellig met ons staan kletsen en uiteraard mochten we een ander keertje terug komen om een poging te wagen om ze te bekeren (haar en d'r gezinnetje dus). Haha. 

Nou en verder met onze Ilona gaat 't allemaal prima. Ze is zo cool. Altijd neemt ze eten voor ons mee wanneer we met haar afspreken. En ja.. Ik hou automatisch van mensen die mij eten geven.. Kan er niks aan doen. 

O ja over eten gesproken. President en zuster Nielson waren zaterdag en zondag in Szczecin. En zaterdag avond hadden ze iedereen van de Szczecin gemeente uitgenodigd om pizza te eten bij de Pizzahut. LEKKER! Echt heel aardig van ze. En natuurlijk ook tof om ze weer te zien. Ze wilden zondags de gemeente een bezoekje brengen. Was heel goed dat Kasia ze ontmoet heeft, ze vond zuster Nielson zo'n engel.

Kasia gaat ook heel goed momenteel. Ze leest en bidt dagelijks en is echt opzoek naar een antwoord. Ze zei laatst dat ze dankzij ons een groter verlangen heeft om goed te doen. Bijvoorbeeld ze is al uit zichzelf gestopt met koffie en alcohol drinken. We hebben daar nog niet eens over gepraat, maar ze doet het gewoon uit zichzelf al. We hebben een goeie invloed op haar zegt ze.
Was ook goed dat ze deze zondag in de kerk was, want het was vasten en getuigenisvergaderig. Dus kon ze naar Dagmara's getuigenis luisteren. En de mijne :P

En nu zit mijn tijd erop, mooi dat ik alles al verteld heb.

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten