woensdag 26 september 2012



Goeiendag beste trouwe blog lazers,

Tja wat zal ik d'r van zeggen.. Het is herfst.. Uit met de pret, haha. Ik weet niet, misschien ligt het aan mij, maar ik heb het gevoel dat mensen liever met zendelingen praten wanneer het zomer is. Mensen zijn de laatste tijd wat minder open om naar ons te luisteren, dus het wordt weer lastiger. Maar desalniettemin hebben we toch een stevige toffe onderzoekster. En dat is Kasia. Ik was van de week een beetje bang dat ze geen vooruitgang aan het maken was, want Dagmara zei dat ze niet in het Boek van Mormon wilde lezen. Maar dat was omdat ze het eigenlijk niet durfde. Ze had namelijk zoveel geloof in het Boek van Mormon dat ze wist dat het d'r leven zou veranderen en daar was ze dus bang voor. Maar ze is toch maar begonnen en heeft al in een paar dagen tijd 1 Nephi helemaal gelezen. Ze gaat dus echt superlekker! Ze realiseert zich ook dat als het Boek van Mormon waar is, dat ze gedoopt moet worden. En gelukkig heeft ze al een goede vriendin in de kerk en vindt ze het heel leuk in de kerk, dus dat is mooi. Ze is alleen bang voor haar familie die heel streng katholiek is, maar daar helpen we haar wel overheen. Ze vind het leuk om met de leden te chillen en voelt zich al helemaal thuis. Daarom gaan we vandaag ook weer met ze chillen. Samen met Dagmara en Ilona. Gezellig :).

We hadden verder nog een toffe kerel ontmoet laatst. Zijn naam is Adam en hij wil niks liever dan een gezinnetje stichten met hoge normen en waarden. Zoals iedere goede mormoon dus :). haha. Hij is dus erg geïnteresseerd en hopelijk wordt het ook wat met hem. Ik denk niet dat hij veel problemen met de geboden zal hebben aangezien hij ze praktisch al naleeft uit zichzelf. Hij rookt niet en drinkt geen koffie en dergelijke. Dus ik ben er erg positief :).

Verder hebben we eigenlijk niet zoveel interessants gaande investigator-wise. Een hoop mensen flaken ons weer de laatste tijd.. Bleh.. Maar ja het enige wat we kunnen doen is keihard werken, gehoorzaam zijn aan de regels, positief blijven en alles doen wat de Heer van ons verwacht. Dan zal hij Zijn deel doen en ons zegenen met toffe mensen die we mogen dopen :). Zendingswerk is zo makkelijk als je er zo over nadenkt, haha. Het wordt pas moeilijk als je het op je eigen manier probeert te doen en het beter denkt te weten dan de zendingspresident, de apostelen, predik mijn evangelie en de Heer. Dus ik heb maar besloten om alles op de Heer z'n manier te doen, dat is toch het beste. Niet dat ik dat voorheen niet deed, maar ik kan mezelf altijd verbeteren natuurlijk.

Eens zien of ik nog wat leuks te melden heb.. Ik belde Olek op en hij vroeg toen of we langs wilde komen. Hij wilde ons iets laten zien. Hij had namelijk hele goedkope nep bewakingscamera's gekocht en eentje heeft hij omgetoverd in een echte en dat wilde hij laten zien. Haha. Klein kindje is het ook van binnen soms. Hij doet echt alles waar kleine jongetjes van dromen. Spelen met gevaarlijk gereedschap en zo, haha. Daarom mag ik hem zo, want dat vind ik ook leuk :)



Zondag hadden we 0 onderzoekers en 0 gasten in de kerk. Dat was eigenlijk de eerste keer voor mij dat er geen gasten in Szczecin waren. En het was eigenlijk heel leuk. Gewoon alleen leden, dan voel je je zoveel meer op je gemak om de een of andere reden. Voelt gewoon vertrouwd vind ik. Dus ik vond het niet erg dat er geen onderzoekers aanwezig waren. Kasia dus ook niet, maar ze wilde wel graag komen, dus ze komt de volgende keer wel weer. Ilona bracht toen ook nog een hoop eten voor na afloop. Haha een echte mormoon is het :) want mormonen moeten altijd eten! Bij elke activiteit is er eten. Daarom vind ik deze kerk zo tof.

Een andere reden waarom deze kerk zo tof is, is omdat deze kerk waar is :)

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten