dinsdag 31 juli 2012


HOI!
 
Wauw het is gewoon alweer maandag.. Haha de tijd gaat zo snel de laatste tijd.. Komt vast omdat we zo lekker druk zijn. Deze week hadden we namelijk weer 18 lessen! Dus ja ik weet dan niet zo goed wat ik allemaal te vertellen heb.. want we zitten bijna de hele dag in de kapel les te geven. En als we niet in de kapel zijn dan zijn we wel buiten ergens in een parkje op een bankje les aan het geven, haha.
 
Ik had trouwens wel een paar nieuwe toffe mensen ontmoet deze week. Om te beginnen met een jongen genaamd Jakub. Hij sprak eigenlijk ons aan i.p.v. wij hem. Hij zei dat hij al een keer zendelingen in Warszawa had ontmoet, maar geen boek van mormon had ontvangen of zo. Had er zelfs nog nooit van gehoord. Het enige wat hij wist was dat zendelingen uit Amerika komen. Nja behalve ik dan. Ik kom lekker uit Nederland! Maar hij was echt heel geïnteresseerd. Hij is namelijk echt al heel lang op zoek naar antwoorden en heeft bijna ALLES geprobeerd om daar aan te komen. Dus hij vond het helemaal geweldig dat we het Boek van Mormon hadden en nam erg dankbaar eentje aan. Dus dat was tof. Hij wil ook heel graag met ons afspreken. Dus hopelijk wordt dat nog wat.
 
Tweede persoon. Het is een wat oudere vrouw, maar ze is wel tof. We waren een dag in het park met mensen aan het praten. En ik zat op een bankje met een mevrouw te praten die haar dochtertje bij zich had. Toen kwam die oudere vrouw eraan, ze heet Krystyna, en ze zei: 'Ik hoorde dat er mormonen in het park waren vandaag, ik zit al een tijdje op jullie te wachten totdat jullie ook mij aanspreken". Haha was me dat even een klap in mijn gezicht.. Dat was echt een wakkerschudder en deed me beseffen dat er echt mensen zijn die letterlijk op onze boodschap zitten te wachten. Dus ik ging verder praten met die moeder terwijl mijn collega, Elder Berry, dan met haar ging praten. Nou hij gaf haar dus een boek van mormon en ze zei dat ze wel wilde afspreken. Vandaag belde ze ons op en zei dat ze het Boek van Mormon al helemaal had uitgelezen..!! We hebben haar vrijdag ontmoet.. WOW. Dat is in 3 dagen. Haha.. Indrukwekkend.. Dat doe ik d'r niet na.
 
Nja verder.. We hebben 2 vaste onderzoekers. Ze zijn beiden elke zondag naar de kerk gekomen sinds onze eerste ontmoeting, dus dat is erg tof. Dat is waarschijnlijk ook een reden dat we zoveel lessen hebben. Want we spreken 2-3 keer per week met ze af.
Onze ene onderzoeker is dus Ilona. En ze gaat echt super lekker! Ze heeft al bijna alle lessen gehad en ze accepteert gewoon alles. Nergens geen problemen mee. Ze zegt dat ze erg overtuigd is. Ze is nog nooit ergens zo overtuigd van geweest. Ik ben er zo blij mee. Het is zo tof om iemand zo te zien groeien in geloof en zekerheid. En daar doe je het dan voor he, dat je tenminste een persoons leven kunt raken en verbeteren. Ze zei ook dat ze voorheen zoveel twijfels had over dingen in het leven, of alles wel goed zou komen en zo. Maar nu zijn al haar twijfels weg en ze heeft erg veel GOESTING in haar doop :).
 
En dan hebben we onze tweede onderzoeker Wanda. En die gaat ook goed. Ze vindt alles mooi in de kerk. Vooral al het tempelwerk dat we doen interesseert haar ontzettend. We zijn echt heeeeeel dichtbij een doopdatum voor haar. Hopelijk kunnen we er eentje deze week prikken.
President Nielson wilde Szczecin een keer sluiten omdat er zo weinig leden waren, maar President Kopischke zei nee laat open. Zijn vader komt namelijk uit Szczecin. En ja, moet je eens kijken wat er nu allemaal gaande is! Afgelopen jaar zijn er 3 vaste leden bij gekomen. Over 3 weken komt er nog eentje bij en hopelijk over een paar weken dus nog eentje.
 
Goed en verder is het een kwestie van gewoon lekker hard door blijven zoeken naar meer mensen die zitten te wachten op ons. We ontmoeten wel veel nieuwe mensen maar dan is het vaak 1 keer afspreken en verder laten ze niks meer van zich weten. Dat is dus wel lastig. Maar we geven niet op :). We worden al zo veel gezegend, dus ik mag wel een beetje dankbaarheid tonen voor al die zegeningen door heel hard aan het werk te gaan en mijn uiterste best te doen. Ik ben blij dat mijn collega goed meewerkt. Want ja, hij gaat dus over 3 weken naar huis toe. Hij blijft gewoon doorgaan tot het eind. Hij zegt ook dat dit de beste periode is uit zijn hele zending. Hij heeft nog nooit zo veel lessen gegeven in 1 week. Zijn record was voorheen 9. Haha, dus hij is momenteel heel erg blij dat het werk zo lekker gaat hier in Szczecin. En ik ook natuurlijk :)
 
De hele zending verandert zo veel de laatste tijd. Grote groepen gaan naar huis en worden vervangen met grote groepen gloednieuwe zendelingen. Dus ja nu begin ik een van de oudere te worden in de zending. Ik bedacht me ook laatst dat over een maand en een paar dagen is mijn YEARMARK al...!!! Dan ben ik gewoon een JAAR op zending... Wat raar zeg dat dat zo snel is gegaan..

Wat wilde ik nog meer vertellen..
Nja ik had vorige week dus geen P-day, vanwege de interviews en zo moesten we op maandag naar Poznan en zaten we de rest van de dag de hele dag in de trein. Dat was dan onze 'p-day'. Maar ja opoffering breng zegeningen zeggen we dan maar.
 
De knorr pakketen zijn allemaal al lekker opgesmuld. Ze waren heel lekker! Graag meeeer! Haha zo heb ik een beetje het gevoel dat ik kan koken. En krijg ik zo nu en dan lekker menseneten.

 
Ow en dan papa's vraag over wat dat politie mannetje in zijn hand houdt ( het lijkt op een duitse handgranaat uit WO II) Nou dat zal ik je vertellen.. Het is een duitse hand granaat uit WO II. Haha goed geraden papa! Dat mannetje is trouwens Olek. Hij is tof!





Tot volgende week!
Liefs en knuffels,
Geert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten