maandag 16 juli 2012

ER WAS ER EEN JARIG HOERA HOERA DAT KON JE WEL ZIEN DAT WAS IK!


Hahaha jaaajaaaa 11 juli was de grote dag dat Geert 20 jaar oud werd. Zo hee.. 20 alweer.. Ben je net gewend geraakt aan het feit dat je 19 bent, word je alweer 20.. Ik wil eerst iedereen hartstikke hard bedanken voor alle kaartjes! Wat een hoop zeg! Ik voelde me helemaal jarig :) Ik had eigenlijk zoiets van: 'weet je wat ik ga het maar gewoon stil houden en er niet zoveel aandacht aan schenken dat ik jarig ben'. Maar ach.. zo ben ik helemaal niet. Als Geert jarig is, weet iedereen het gelijk ook, haha.

Bijvoorbeeld maandag, tijdens wieczór gminy (gemeente avond), hadden ze een super lekkere taart voor me gehaald en hadden ze STO LAT voor me gezongen. Dat is een pools verjaardagsliedje. En iedereen was vrolijk en blij en het was helemaal leuk. En de taart was heeeeeeeeeel lekker, dat is natuurlijk ook een belangrijk detail.

Woensdag was ik dan dus echt jarig. Elke woensdag doen we een Engelse cursus en iedereen heeft voor mij in het Engels Happy Birthday gezongen :). Ik kreeg zelfs van sommige mensen daar een kaartje en chocolaatjes. Verder had ik mijn hele dag met afspraken gevuld, zodat we gewoon lekker druk waren. Ik vind het altijd leuk als we veel afspraken hebben. Soms is het wel leuk om met mensen op straat te praten, maar dat kan weleens verschillen. Want soms werkt het weer niet mee. Maar afspraken zijn tof, daar doe je het tenslotte allemaal voor he, om mensen te kunnen onderwijzen. Dus daarom was ik blij dat ik lekker veel afspraken had op mijn verjaardag en niet de hele dag op straat met mensen hoefde te praten. En natuurlijk zijn we ook lekker gaan eten. Bij de American Club. Daar hebben ze echt de ALLER LEKKERSTE EN BESTE hamburgers! En ze zijn grooot. Hmmmmm helemaal perfect voor mij dus. En ja in de loop van de week kwamen er nog meer kaartjes en briefjes van mensen die mij niet vergeten zijn. (of die zijn herinnerd door mijn mama via facebook, haha dankje mama).



Verder zijn we deze week nog naar Poznan geweest voor Districtmeeting, was tof. Poznań is echt een toffe stad, ziet er mooi uit en er zijn heeeel veel studenten. En Elder Jensen was daar! Hij was op exchange met een Elder, dus ik zag hem weer eens een keer sinds lange tijd. De laatste keer dat ik hem zag was onze laatste dag als companions 4 maanden geleden. Dus dat was wel leuk om elkaar weer eventjes te zien :).


En ja.. De tweede helft van de week was eigenlijk niet zo heel interessant. Het regende ontzettend veel dus we konden niet echt veel doen. Vandaag is het wel mooi, dus ik hoop dat het deze week weer mooi wordt zodat iedereen weer vrolijk is en met ons wil praten en niet chagrijnig is en aan het rennen is vanwege de regen.

We hebben nu een onderzoekster, Ilona heet ze, en ze gaat echt supergoed! Ze komt echt naar alle dingen in de kerk. Ze komt op maandag naar wieczór gminy, woensdag naar Engels, donderdag naar instituut en zaterdag kwam ze zelfs een keer schoonmaken en ze komt ook zondags naar de kerk dus. Echt tof! En daarnaast spreken we ook vaak met haar af en ze is echt super geïnteresseerd. Ze is al zelfs dikke vriendinnen aan het worden met Dagmara, een van onze leden. En dat is natuurlijk het allerbeste als je goeie vrienden hebt in de kerk. Dan houd je elkaar actief. En Dagmara is echt supersterk en een heel goed voorbeeld voor Ilona, dus daar ben ik echt heel blij mee. Dagmara belde ons op een avond helemaal blij op (dat was woensdag na Engels) dat ze 2 uur geshopt heeft met Ilona en de hele tijd stevig heeft gekletst en zo en later hebben ze ook uren gebeld. Ik ben zooo blij! Ik heb echt nog nooit - op zending - iemand zooo veel vooruitgang zien maken en zo geïnteresseerd gezien als Ilona.

Maar ja, alles gaat dus echt heel goed met mij en ik ben heel blij en mijn verjaardag was echt een super verjaardag! We werken hard, mijn Pools wordt steeds beter en beter en Szczecin is nog steeds een mooie stad, haha. Mijn pools gaat zelfs nog beter worden nu, want ik ben dom geweest. Ik heb mijn schriften, en alles waar ik uit studeer laten liggen in Poznań. Dus nu heb ik alleen maar Poolse schriften en studeerspul, dus ik studeer nu alles in het Pools tot ik mijn eigen spullen weer terug krijg over een week.

O ja! goed dat ik er aan denk, volgende week heb ik geen p-day op maandag, maar waarschijnlijk op dinsdag want we hebben interviews met president Nielson op maandag in Poznań. Dus ja verwacht dus maar geen blogbericht maandag. Oh wacht mijn ouders zijn op vakantie momenteel dus kunnen niet eens iets uploaden, haha dus dat wordt maar wachten totdat ze terug zijn. Nou succes ermee, ik doet em der uit. 

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten