maandag 23 juli 2012

18 lessen en een doopdatum!


Heeeey iedereeen!
Helaas heb ik niet veel tijd om alles te vertellen in detail, want ik heb maar een half uurtje om te mailen vandaag omdat ik een trein moet halen.
Dus ik zal maar met het beste beginnen....
Ilona heeft een doopdatum!!!! WOEHOE!!! 18 augustus gaat de grote dag worden. Ze gaat zoo goed. Ze doet echt alles wat we van haar vragen en ze maakt echt dikke vooruitgang. We hebben afgelopen week 3 keer met haar afgesproken, en ze is elke zondag in de kerk. Ze is echt dikke vriendinnen geworden met Dagmara, een van onze leden. Ze bellen dagelijks 2 uur of zo. Ook belt Ilona ons elke dag, dat is wel chill. Dus zij gaat echt heeel lekker :).
Verder hebben we nog een onderzoekster genaamd Wanda. We hebben haar 2 weken geleden aangesproken en een tijdje gekletst op een bankje. Ik heb ontdekt dat ze in Eindhoven is geweest, haha. Ze had zelfs foto's en zo echt leuk. Dus we hadden al gelijk een soort van klik. Het is een oudere vrouw, maar ze is wel heel tof en heel nieuwsgierig. Ze stelt veel vragen en alle antwoorden die wij geven bevallen haar wel. Ze is ook al een paar keer in de kerk geweest. Dus dat was echt super tof.
Verder hadden we echt een SUPER goede week. Naast een doopdatum hadden we ook nog 18 lessen gegeven! We zijn echt de hele dag bezig met lesgeven en niks anders. We hebben amper nog tijd om met mensen op straat te praten. Waar ik deze week wel blij mee was, want het was echt heel slecht weer de afgelopen 2 weken. Alleen maar regen en een keer echt dikke storm. Het stormde zo hard dat bomen omvielen en zo. Nou ik zou geen zin hebben om met een stel zendelingen te gaan praten in zo'n storm eerlijk gezegd. Dus ik ben blij dat we gewoon warm en droog binnen zaten les te geven :).


Vandaag had ik een interview met President Nielson en hij is heel trots op me. Vooral om het feit dat we 18 lessen in Szczecin hebben gegeven. Szczecin stond namelijk al tijden bekend als een stad waar niks gebeurde en waar een kleine gemeente zat. Nou nu is het levendiger dan welke andere stad dan ook :). Haha dat is misschien niet helemaal waar, maar we gaan in ieder geval lekker.






We hadden ook districtmeeting vandaag en daar werd mijn verjaardag nog eens even gevrierd met ijsjes en pizza. Lekker! We hadden Dagmara naar PoznaƄ meegenomen zodat ze kon gaan shoppen met sister Nielson. Echt leuk voor Dagmara dat sister Nielson dat voor haar doet. Ze verdient het wel, ze is zoo behulpzaam in het zendingswerk. Ze wil zelfs op een mini-zending gaan.
Onze gemeente president, Prezydent Stankiewicz is ook erg blij met ons. Hij heeft ons zelfs op pizza getrakteerd afgelopen week!
Nou goed, helaas moet ik alweer gaan. Maar in ieder geval weten jullie dat het allemaal heel goed met mij gaat en dat ik lekker druk bezig ben met lesgeven. Hopelijk gaan we deze week zelfs nog meer lessen geven!
Nja het gaat in ieder geval weer mooi weer worden (zoals vandaag) dus dat zit in ieder geval wel mee.

HOUDOE






Ik heb deze foto gestuurd van een maaltijd die ik heb gemaakt van die Knorr dingen, gewoon om mama te laten zien dat ik het helemaal goed en lekker heb klaar gemaakt :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten