maandag 2 juli 2012

Hallo beste iedereen!

Wat een toffe dag vandaag! Het is heeerlijk weer en ik had een gratis puzzel in mijn ontbijt vanmorgen :)!
Haha en daarnaast heb ik ook een hele goede week achter de rug. We blijven maar steeds mensen vinden met een hoop potentieel. We hebben nog niet echt vaste onderzoekers die vooruitgang aan het maken zijn, maar het scheelt niet veel.

Zo hebben we een vrouwke, genaamd Ilona, en daar hadden we dus vorige week maandag mee afgesproken hier in de kapel. Als je haar zo op het eerste gezicht ziet zou je niet denken dat ze geïnteresseerd zou zijn in de kerk, maar ze is wel erg geïnteresseerd. Zij is dus diegene die achter die balie werkt in dat winkelcentrum en die ons toen had aangesproken over onze naambordjes en met ons wilde afspreken. Het was wel een beetje een rommelige les. Ze stelde veel vragen en veranderde het onderwerp om de 5 seconden, dus ik kon er niet veel structuur in houden en het ging ook niet echt ergens heen. Ook heeft ze wat informatie gelezen over onze kerk dat wij schijnbaar een sekte zijn, dus daar was ze nogal twijfelachtig over. Maar ik zei weet je wat? Kom zondag naar de kerk en dan kun je het zelf zien. Ik bedoel, ik kan er nog zoveel over praten en proberen uit te leggen waarom we geen sekte zijn, maar het is gewoon beter om zoiets zelf te ervaren en zelf te bepalen toch? Nou dat vond ze dan wel best. 

De AP's kwamen langs deze week (Assistants to the President). Want een van hen, Elder Myler, moest nog zijn verblijfskaart ophalen hier in Szczecin. Hij is daar mee begonnen toen hij hier getraind werd, maar heeft em nooit opgehaald. Dus ze hebben maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ons een beetje te trainen. Het was echt heel goed! We deden een 'white board contact' dat wil zeggen dat we een white board buiten neerzetten en daar bijvoorbeeld het plan van zaligheid op tekenen of een vraag stellen zoals 'Wat is het doel van dit leven?' En dat trekt de aandacht en zo kunnen we meer mensen aanspreken die geïnteresseerd zijn. Je lokt ze zo op die manier naar je toe in plaats van dat je op ze af moet stappen. Werkt echt heel goed en is heel leuk. We hebben toen die dag 7 boeken van mormon weten te plaatsen. Ook hadden we een hele goede afspraak met Sebastian. Hij is een onderzoeker die Elder Myler een jaar geleden heeft gevonden en hij heeft heeeel veel potentieel. Echt een leuk gezinnetje heeft hij en ze zouden zulke goeie leden zijn van de kerk! En ik denk ook echt dat hij die afspraak met Elder Myler even nodig had. Want hij is iemand die hij goed kent en die zijn situatie goed snapt en goed naar hem luistert. Zo was Sebastian die les heel erg open en zo konden we erachter komen waarom hij niet gedoopt wilde worden. Maar nu vertrouwt hij mij ook dus kan ik met hem aan het werk om hem voor te bereiden om gedoopt te worden. En daar ben ik blij om :). De AP's waren erg onder de indruk van mijn 'zendeling-skills'. Ze zeiden dat ik in de gaten word gehouden door hen en door president Nielson. Op een goede manier dan. Dat ik opval zeg maar. Ook heb ik echt goede doelen gezet met hen. Elder Myler is heel goed in praten met mensen en niet ergens omheen draaien maar 'strait to the point' en dat wil ik ook. Strait to the point. Niet meer zeggen dan nodig is en gewoon alles meteen eerlijk vertellen. Zodat mensen weten wat mijn doel is als zendeling en waarom ik met ze wil afspreken. En dat voelt heel goed, gewoon super eerlijk zijn en niks verbergen. Dus ja daar ben ik nu beter in, gewoon precies vertellen wat ik denk en niet proberen iemand tevreden te stellen door datgene te vertellen wat ze willen horen.

En zondag kwam Ilona nog opdagen in de kerk ook! Dat was echt super tof! Want het gebeurt zooo vaak dat je mensen uitnodigt en dan zeggen ze van jaa ik kom wel en dan komen ze niet. Precies waar ik het net over had.. Van die mensen die dan maar 'ja' zeggen om mij tevreden te stellen. Nou dan heb ik liever dat je eerlijk bent en nee zegt toch? Want op die manier heb ik een beetje mijn vertrouwen verloren in mensen wanneer ze me dingen beloven. Maar goed Ilona is gewoon heel tof en heeft zich aan d'r woord gehouden en kwam opdagen :). En het was een hele goede avondmaalsvergadering, want we hadden een getuigenisvergadering. En dat vond ze heel mooi, het voelde allemaal zo natuurlijk aan zei ze. Nja dat zei ze later pas toen ze ons opbelde. Haha. Ze moest namelijk heel snel gaan toen de dienst voorbij was. Ik was een beetje bang dat we haar hadden afgeschrikt, maar ze belde ons dus op om te vertellen hoe fijn ze het vond. Dus daar ben ik erg blij mee. Verder gaan we deze week een hoop afspreken met mensen die we in de vorige week ontmoet hebben, want we hebben een boel nummers gescoord :).  

Ik hoop echt dat het de hele week zulk lekker weer blijft als vandaag! Dat zou echt geweldig zijn. Het is namelijk mooi zonnig en niet benauwd of vochtig, maar gewoon lekker fris. Nja een graad of 20. Geen idee eigenlijk, maar het is in ieder geval lekker :).

En ik hoop natuurlijk dat het daar ook lekker wordt voor jullie ;)

HOUDOE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten