maandag 5 augustus 2013

Oh hee daar!
Ik had een flinke werkweek vol met werk en leuke dingen. Nja soms heb je van die weken dat je echt alles geeft wat er in je zit en je bent elke dag buiten keihard aan het werk en je praat met iedereen, maar niemand praat terug of is ook maar een beetje geïnteresseerd. Of je gaat deurtjekloppen en niemand opent de deur... Haha dat is best grappig, want soms zijn de mensen gewoon thuis, ik kan ze gewoon horen en dan kijken ze door dat kijkgaatje om te zien wie er aan hun deur staat en dan zien ze ons en worden ze bang en dan doen ze opeens alsof ze niet thuis zijn. En dan hoor je ze zo stilletjes weg sluipen. Haha nja ik vind dat dan wel grappig. Het levert dan wel geen nieuwe onderzoekers op of zo, ik vind het toch amusant. Maar goed. Deze week had ik dus zo'n week. Voor mijn gevoel hebben Elder Wolfley en ik harder gewerkt dan ooit te voren, maar het kwam er maar niet van.

Oja en die Piotr die zo awesome was vorige week werd ineens een stuk minder awesome deze week. Hij kwam niet naar de kerk, terwijl hij beloofd had om te komen, en hij kwam op maandag ook niet naar de afspraak, terwijl hij beloofd had om te komen. En hij neemt zijn telefoon ook niet op. Dus dat is ook weer einde verhaal, helaas. Ach ja dan gaan we gewoon lekker verder toch? Andere mensen zoeken.
Dus ja wat dat betreft was het een beetje een lege week. Gelukkig hadden we een boel andere toffe dingen te doen. Woensdag avond hadden we een pizza date met de andere Elders. We gingen naar Gruby Benek. Grappige naam, het betekent Dikke Ben. Ik ben daar mijn hele zending nog niet geweest vanwege het volgende verhaal:
Ik was pas net in Szczecin aangekomen en belde wat mensen op die opgeslagen waren in de telefoon. Wat potentiële onderzoekers. Op een gegeven moment zie ik Gruby Benek daar staan en ik dacht dus dat dat een of andere dikke meneer was wiens naam Benek was. En ik dacht nog: "Oh dat zal wel leuk zijn om een dikke meneer te dopen." Dus ik belde die dikke Benek op. Een of ander vrouwke nam op en ik vroeg dus of ik meneer Benek aan de lijn had. "Ja" zei ze. Nou dat is raar.. Ik dacht dat Benek een jongensnaam was, maar goed. Toen zei ik:
"Ik ben een zendeling van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen en ik heb vernomen dat u geïnteresseerd was in onze boodschap, klopt dat?"
- "Meneer, maakt u een grapje?"
"Nee, mevrouw ik ben bloedserieus."
- "Dit is een Pizza restaurant..."
"OH! Oke foutje! Houdoe!"
Haha nou en sindsdien ben ik nooit een Gruby Benek binnen gestapt. Nja tot woensdag dan. En man, wat heb ik een hoop gemist!! Echt een goede tent is dat!
En toen donderdag hadden we een "Engelse vast" dus alle zendelingen mochten geen woord Engels spreken die dag, alleen maar Pools (of Nederlands als je dat kan spreken). En we gingen naar de dierentuin met een aantal zendelingen, leden en onderzoekers. Was echt super gezellig! Helaas waren er geen gorilla's :( Gorilla's zijn altijd het leukst om te bekijken. Maar er was wel een leeuw en een olifant. Die zijn ook tof. In het appartement was het verder wel stil die dag, want Elder Wolfley spreekt nog niet zo veel Pools. Eindelijk rust. Haha nee grapje. Hij deed hard zijn best en het ging prima.
En afgelopen zondag was het een echte vasten zondag. Altijd op zondag na het vasten organiseert de gemeente een gezamenlijke lunch om het vasten te breken. Een maand geleden maakte ik de opmerking dat ik bigos zo lekker vond en toen zeiden de leden dat ik voor de volgende keer dan bigos mocht maken. Nou ik dacht dat ze een grapje maakten, maar ze waren serieus.. Maar gelukkig had ik hulp van een ervaren Poolse kookster en nog een kerel hielp ons. Vrijdag gingen we shoppen voor al het eten en zaterdag gingen we het dan klaarmaken. En het is eigenlijk goed gelukt! De leden zaten lekker te smullen :) en ikzelf ook. Maar ja om eerlijk te zijn, na een hele dag vasten smaakt alles lekker, haha dus ik weet niet zeker hoe goed de bigos eigenlijk gelukt is :p.
Nou goed, dat was het eigenlijk wel zo'n beetje deze week geloof ik. We zitten weer een beetje met weinig onderzoekers momenteel, maar we blijven gewoon doorgaan! We spreken zo nu en dan nog af met Patryk. Hij wil graag gedoopt worden, maar moet iets meer inzet tonen. Dus we blijven gewoon met hem werken en hem helpen.

HOUDOE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten