maandag 6 mei 2013


Jeroen heeft zijn zendingsoproep binnen!!!!! Wat een nieuws! Ik ben zo trots op hem :)! Hij gaat de komende beste 2 jaar van zijn leven besteden in de England, Manchester Mission!
Dat is ook niet ver van Nederland.. Net zoals ik. Dat is wel fijn eigenlijk want dan komt post lekker snel aan. Maar wat een raar gevoel dat hij gewoon op zending gaat nu.. ze worden ook zo snel groot he... haha. Ik ben er wel blij mee :) vooral voor hem, het gaat vast geweldig worden.
 
Nou terug naar MIJN zending. Ik heb dus een nieuwe collega. Een gloednieuwe zelfs. Vers van de MTC. Zijn naam is Elder Wolfley en hij komt uit Idaho. Hij is 6 feet en 6 inches. Ik weet niet precies hoeveel dat is in meters. 2 meter of zo. Maar het betekent in ieder geval dat hij groter is dan ik. Hij is best groot namelijk.
Hij is ook een behoorlijk goede eter. Net als ik :) maar hij kan waarschijnlijk meer eten. Misschien.. Ik laat me mijn titel als grootste eter van de Poland Warsaw Mission niet zomaar afnemen natuurlijk. Dus ik ben gewillig om de uitdaging aan te gaan. Hij heeft 8 taart-eet-wedstrijden gewonnen.. Dus ja, dat is best indrukwekkend.
Verder is het echt een hele aardige kerel. Echt zo'n grote knuffelbeer. Als ik hem zou moeten beschrijven dan zou ik zeggen dat hij zo'n grote beer is die, als hij iemand een knuffel wil geven, diegene dan heel bang voor hem is omdat hij zo groot is en wegrent. haha. 
 
Verder is Lodz een best toffe stad. Iedereen zegt dat Lodz lelijk is, maar ik vind het wel meevallen. Ik heb wel erger gezien :P. En de leden hier zijn supercool. Allemaal heel open en hartelijk en vriendelijk. Het bevalt me heel erg hier.
 
Hoewel de eerste paar dagen waren een beetje moeilijk. Het regende alleen maar en de straten waren compleet leeg vanwege feestdagen. 1 mei en 3 mei zijn feestdagen. En alles daaromheen en tussen beschouwen ze hier ook als feestdagen. Dus het werk ging een beetje sloom. Maar afgelopen zondag was het mooi weer en het gefeest was wel onderhand over, dus toen konden we weer lekker normaal aan de slag.
 
We hebben hier een heel cool senior koppel zitten. Elder en Zuster Lloyd. Ik heb ze al eerder ontmoet toen ik naar Lodz toe kwam voor zonetraining en exchange en zo. En toen heb ik Sister Lloyds voedsel leren kennen :) Ze kan erg lekker koken! Toen we aankwamen donderdag, hebben ze ons al gelijk hartelijk verwelkomd. We aten pizza als lunch in de kapel en 's avonds, nadat we alles hadden uitgepakt, nodigden ze ons uit om bij hen 's avonds te komen eten. :) Dus dat was erg fijn. Ik heb daar ook al gelijk een cool lid ontmoet. Hij heet Jacek en hij heeft ons een beetje van de stad laten zien. Ik mag hem heel erg. Het is altijd fijn om sterke leden te ontmoeten die cool zijn.
 
O ja en zaterdag had ik iets stoms.. Ik wilde naar de dokter toe voor een injectie. En toen ik binnenkwam begon een vrouwke achter de balie helemaal uit te flippen.. Ze zei: "ooh nee, ik herken dat naambordje, we zijn niet geïnteresseerd!" En ik had nog niks gezegd. Over vooroordelen gesproken.. Haha. Ik werd er een beetje boos om en wilde haar vertellen dat ze stom was omdat ze al te snel oordeelde. Maar ik bleef mooi rustig en ik legde haar uit dat ik alleen maar kwam om een injectie te krijgen. Ze wilden het alsnog niet geven.. Helaas.. Stomme mensen.
 
Het is wel spannend trouwens om in een nieuwe stad te komen met een nieuwe companion. Wel lastig dat we onze weg nog niet echt kennen. Dus we zijn vaak al verdwaald geraakt en weten nog niet echt waar we heen moeten voor boodschappen of zo, maar het is ook wel spannend denk ik zo :)
 
We hebben helaas alleen nog geen onderzoekers. De vorige zendelingen hebben het gebied totaal leeg achtergelaten. Dus we kunnen weer van 0 beginnen. Maar ach dit is niet de eerste keer in mijn zending dat ik van 0 af aan moest beginnen en de stad moest opbouwen. En daar ben ik blijkbaar goed in, anders zou de Heer me hier niet naar toe sturen toch :)?
 
Dus ja ik heb niet veel te melden wat onderzoekers betreft.. Maar hopelijk volgende week kan ik wat meer daarover melden. We hebben gister dus al een aantal mensen ontmoet in het park en ze waren wel geïnteresseerd om met ons af te spreken. Dus we zullen zien. Ik zie het allemaal positief in :) Het lekkere weer brengt vaak wonderen met zich mee. En zo niet, dan krijg ik tenminste een lekker kleurtje haha :).
 
Nou goed dat is het wel zo'n beetje wat ik te vertellen heb vandaag.
 
DOEI dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten