dinsdag 16 april 2013

Hoi beste lasers :)

Het is eindelijk lente! En we kunnen nu rondlopen zonder jasjes :)! Echt chill is dat. Werd ook tijd.. Was die eeuwige sneeuw wel zat inmiddels. Haha maar ja in plaats daar van hadden we deze week een hoop regen. Het is ook nooit goed he.. Maar vandaag is het prachtig en daar ga ik maar ook mooi van genieten ook! We gaan naar het Park Łazienkowski. Dat is een super mooi park in Warszawa en daar kun je eekhoorntjes voeren heb ik zo gehoord. Nja lijkt me best tof om daar te chillen. Ook tof is dat Dorota in Warszawa is en die kan ik dus ook even zien.
Ik heb haar ongeveer een jaar geleden ontmoet toen ik in Warszawa was voor de conferentie met Elder Christofferson. Ik sprak nog niet echt goed pools, maar ik kon tenminste al een beetje kletsen. Ik vind het zo leuk dat ik haar (en iedereen) nu gewoon kan verstaan :). Dat is een van de vele grote zegeningen die een zending geeft.

Zoals gewoonlijk was deze week weer eens gevuld met hard werk. Maar eindelijk begint dat harde werk wat vruchten af te werpen. We hebben een onderzoeker genaamd Andrzej en hij heeft een doopdatum :). Hij is echt cool. Hij is van middelbare leeftijd en zijn wijsheid is echt ultiem. Hij weet waar hij over praat en kent de bijbel echt goed. (daarom is hij het niet eens met de Katholieke kerk)

18 mei zal de grote dag zijn. En ik ben echt blij dat ik hem daarvoor kan voorbereiden. Hij zou echt een goed lid zijn. Dat weet ik nu al. Nja ik hoop dat ik in Warszawa zal zijn wanneer hij gedoopt gaat worden want wie weet word ik wel overgeplaatst met de transfers. Die komen ook al weer binnenkort.. Maar we zullen zien. Het is in ieder geval zeker dat ik een deel zal uitmaken van zijn onderzoekperiode :).

Nou we zijn dus weer druk bezig geweest deze week met zonetrainingen dinsdag en woensdag. Ging echt erg goed. President Nielson zei zelfs dat hij erg onder de indruk was. Dat is altijd goed om te horen. Ik zei dan wel altijd tegen mezelf dat ik niet hier op zending ben om indruk te maken op mijn zendingspresident, maar om indruk te maken op mijn God. Maar ik weet zeker dat als president Nielson tevreden is dan is God ook tevreden.

Zaterdag was een spannende dag.. 2 onderzoeksters die al tijden naar de kerk komen werden gedoopt. Het zijn 2 oudere vrouwtjes. Elżbieta en Ciesława. Elżbieta is al wat ouder, maar Ciesława is haar moeder, die is nóg ouder (91 jaar!). Dus het was best spannend om die 2 gedoopt te krijgen aangezien ze niet meer zo flexibel zijn. Elżbieta ging wel goed maar Ciesława was een veel lastiger verhaal. Het kwam er op neer dat ze niet diep genoeg kon bukken, of buigen of wat dan ook om helemaal onder water te gaan. Het water was gewoon niet diep genoeg. Dus we moeten een zwembad afhuren, en dan doen we het daar wel. 
Dus ja dat was een beetje eng om te zien om eerlijk te zijn.

Andrzej was ook aanwezig maar hij toonde erg veel begrip en liet het hem niet afschrikken, hij wil nog steeds gedoopt worden :).

Elder Raines had deze zondag zijn verjaardag en had van te voren een pakket gekregen van thuis vol met versieringen van Angry birds. Dus ons appartement ziet er helemaal Angry Birds-ig uit nu. Erg gezellig :) haha. Ook had hij een paar kant en klaar cake mixen dus konden we lekker cakjes en koekjes bakken. Waren erg lekker. We hadden er al een paar gemaakt voor de doopdienst van Elżbieta en Ciesława. Die waren rap op. En dat is een goed teken :).

Verder hebben we zondag niet gek veel gedaan. Ik had Michałki's voor hem gekocht. Dat zijn chocolaatjes en die zijn echt super lekker! Het grappige daaraan is dat zijn voornaam Michael is en Michał is daar dus de Poolse variant van. Toen hij zei dat hij die nog nooit gegeten had wist ik al meteen wat ik hem zou geven voor zijn verjaardag. Dus heb er mooi 2 zakken van gegeven. Vond hij erg lief van me. Ik ben ook lief :)

Verder die dag niet zo gek veel speciaals gedaan. Behalve vrolijk in het zonnetje gewerkt. We hadden ook eten gekookt in de kapel voor de zusters. We ontdekten dat ze hun hele dag zo vol hadden gepland dat ze nog niks hadden gegeten tegen avondetenstijd. Dus we offerden onze dinnerbreak op om voor hen wat te koken zodat ze niet zouden sterven. Dat stelden ze zeer op prijs. Ik weet hoe ze dat op prijs stellen, want ik zit zelf vaak ook in die situatie :P haha. Voelt altijd goed om iets aardigs voor een ander te doen.

Goed dat is alles wat ik te melden heb deze week. Ik ga genieten van het lekkere weer. Een fijne week toegewenst!

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten