woensdag 10 april 2013

Hallo beste mensen!

Het is eindelijk warmer!! De sneeuw is aan het smelten en er is een heerlijk zonnetje buiten! Wat een vreugd. Ik was zo ziek van de sneeuw en kou. Voor het eerst in mijn leven had ik een witte Pasen.. Maar alles is nu weer lekker en voor de rest van mijn zending zal het nu warm zijn. Dat is wel een positief vooruitzicht.

Deze week was zoals gewoonlijk weer gevuld met hard werk en veel uren met de mensen op de straten en in de bussen praten. Maar daarnaast hebben we ons ook mogen vermaken tijdens zone leader counsel en algemene conferentie.

Zone leader counsels zijn altijd zo goed en opbouwend! Ik leer er altijd zo veel goede dingen van en word er helemaal door gemotiveerd. Altijd als president Nielson om je heen is, dan heb je meer zin om met iedereen om je heen te praten en het evangelie met ze te delen. En ook deze donderdag hebben we goed gebruik gemaakt van die motivatieboost die we gekregen hebben. 

We hadden namelijk een les met een mevrouw genaamd Anna. We hadden haar ontmoet op de straat een maand geleden en ze was super geïnteresseerd in het Boek van Mormon. Ze ging helaas naar Engeland voor een maand, dus we konden niet echt met haar afspreken. Maar een maand later was ze dus terug en konden we met haar afspreken. En de Geest in die les was zooo sterk! Dat is echt een van de beste lessen die ik ooit gegeven heb. Komt ook misschien omdat ik en mijn collega beiden keigoed pools spreken nu :). Ik snap niet waarom we niet veel eerder gewoon zoveel lessen hebben kunnen geven. Anna moest zelfs huilen tijdens die afspraak. Niet omdat we zo slecht of gemeen waren, maar omdat iets haar geraakt heeft.

Ze kwam ook naar de Algemene Conferentie afgelopen zondag, en ze vond het erg goed. Ze heeft veel vragen en ze vindt alles interessant. Ze zei dat ze altijd dacht dat ze zoveel wist over God en zo, maar wij lieten haar zien dat ze eigenlijk helemaal niet zo veel wist, haha :P. Ze moest eens weten.. We hebben haar nog een hele hoop meer te vertellen. 
Ze is echt zoo voorbereid. Soms ontmoet je gewoon van die mensen, en als ze je een beetje over hun leven vertellen en zo dan zie je hoe erg ze zijn voorbereid op hetgeen wat we te delen hebben. Alsof ze al jaren zitten te wachten op 2 zendelingen die hun mond openden en ze de waarheid vertelden. Nou zo is het dus een beetje met Anna heb ik het gevoel :). 
Dus ik ben er erg positief over en heb goede hoop voor haar. 
Dus ja je weet maar nooit. Overal om je heen zijn mensen die gewoon zitten te wachten om de dingen te horen waar ze al zo lang naar zoeken.

Goed wat nog meer.. Dit weekend was nogal vol met Algemene Conferentie bekijken. We mochten alleen maar sessies komen kijken in de kapel als we een onderzoeker mee zouden brengen. Ik zat een beetje te balen in de afgelopen paar weken, want we hadden niet echt onderzoekers, dus ik was bang dat ik niets zou kunnen zien. Maar gelukkig.. De Heer heeft ons gezegend en we konden alle mogelijke sessies bekijken :D. Maar het beste deel is dat onze onderzoekers dus ook die woorden hebben gehoord en gezien wie onze profeet is en apostelen zijn. En ook zij konden de Heilige Geest voelen en meemaken hoe awesome en waar deze kerk is :).

O ja wat ook nog tof was.. Elder Siebert kwam ook zaterdag met zijn gezin hier in Warszawa naar de Algemene Conferentie kijken. Nja het is niet meer Elder Siebert.. Het is Martin Siebert nu. Ik heb hem ontmoet op het begin van mijn zending in Katowice. Hij is 8 maanden geleden al naar huis gegaan. Ik kon het erg goed met hem vinden, want hij komt uit Duitsland en ik kan het altijd goed vinden met de Duitse Elders :). Dus het was echt vet om hem weer te zien en zijn familie weer te ontmoeten. Het was zo gezellig! En het toffe is dat ik hem vast en zeker nog wel een paar keer zal zien na de zending, als ik weer in Nederland ben. We wonen niet zo ver van elkaar vandaan, bovendien zullen er nog wel een hoop YSA conferenties zijn in Europa waar we heen kunnen.

Nog steeds ben ik erg druk bezig met allerlei zone leader dingetjes. Deze week hebben we weer zone training en dan kunnen we dus onze zone uitleggen wat President Nielson ons onderwezen heeft tijdens zone leader Counsel. We zullen dus ook weer een dagje doorbrengen in Lodz, dat is altijd leuk. Ik denk dat dit mijn laatste keer zal zijn dat ik zone training zal geven en zo, want over een aantal weekjes is het alweer transfers en ik denk dat ik dan overgeplaatst zal worden naar mijn... laatste stad. En dan kan ik daar rustig de rest van mijn zending slijten. Maar ach dat is nog zooooooo ver weg :P ik ga me nu nog lekker concentreren op het hier en nu.

We hebben dus een belovende week voor de boeg. Mooi weer. Zone trainingen en afspraken. Ik hoop dat het allemaal doorgaat en dat we veel succes mogen ervaren.

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten