vrijdag 1 maart 2013

Siema!

Alweer een nieuwe transfer begonnen! Ze worden steeds korter. Dit was wel een hele rare transfer, want ik zag sisters Forsey en Sheahan vertrekken. Ik ben met ze begonnen en nu zijn ze gewoon thuis. Klaar. Ik heb een zusterzending gediend... Echt vreemd.. Maar het goede nieuws is dat ik nog lekker 6 maanden te gaan heb en mijn nieuwe collega, Elder Raines is echt super cool!!! Hij is gewoon chill, doet nergens moeilijk over en werkt lekker hard. Zo hebben we het graag, want zo ben ik ook. Dus ik heb echt het gevoel dat dit een van mijn beste transfers ooit gaat worden. Hij komt uit Utah (lekker origineel). Het grappige is dat ik nog nooit een collega uit Utah heb gehad. Elder Hayes komt uit Wales, Jensen uit Oregan (hij is deze transfer ook naar huis gegaan trouwens), Gładun uit Polen, Kalinowski uit California, Berry uit Idaho, Garfield uit Washington D.C., Stumpf uit Duitsland en Dopp uit Idaho. En nu dan dus Raines uit Utah. Moest er toch vroeg of laat van komen he :P. Maar ja hij is heel cool dus we hebben veel gemeen en vinden alles tof aan elkaar. We rennen elke morgen samen en hebben veel plezier :).

Oke verder, laat ik maar gauw het beste noemen van deze week voordat ik geen tijd meer heb. Afgelopen zondag kwam Marcin naar ons toe na de kerkdienst en hij vertelde dat hij gedoopt wilde worden! We hadden dus iets langer dan een week geleden een lastig gesprek met hem waar hij vertelde dat hij er allemaal niet zo zeker van was en dat hij veel vragen en twijfels had. Maar hij zei gister dus dat hij er lang en veel over nagedacht heeft en gebeden en hij is er toch van overtuigd dat dit de waarheid is en wil gedoopt worden op 20 april. Dus echt een goed bericht :D! Wonderen komen al meteen met Elder Raines mee. Haha. Dat was ook gelijk zijn eerste ontmoeting met Marcin. Ik weet niet zeker of 20 april nog in deze transfer is, het is een beetje ver weg, dus we zullen anders wel proberen om het naar iets eerder te verplaatsen. Komt wel dik in orde. Maar wat een vreugd :D! 
Ik ben er zooo blij mee. Dit geeft zo veel motivatie. Ik en Raines gaan echt tekeer in deze transfer. 
Ondanks het feit dat ik al een ouwe ben hier in de zending, ik zit nog vol met energie en motivatie. En ik ben blij dat ik dat heb, want ik heb veel zendelingen ontmoet die rond deze tijd af beginnen te zakken en minder hard gaan werken. Dat is keizonde. Zending is zo uniek, dat maak je maar eens in je leven mee, beter gebruik je die tijd zo nuttig mogelijk, want je gaat het echt missen!

Wat ook nog tof was zondag is dat vlak voordat de avondmaalsdienst begon, er een groep mensen binnen kwam gelopen om de kapel te bekijken. Iemand had ze allemaal verteld over ons en ze wilden wel eens kijken hoe het er dan uit zag. Helaas bleven ze niet voor de dienst zelf, maar we hadden wel mooi even de kans om met een hoop van die mensen te kletsen. Het is wel fijn dat we 8 zendelingen in deze gemeente hebben nu, haha. Ook een boel leden werkten goed mee.

O ja nog iets leuks. Elder Garfield is ook overgeplaatst naar Warszawa. Dus nu zitten we in dezelfde district :) We gaan zometeen met onze distict bowlen :).
Het is altijd leuk om oude collega's te zien. Je leert elkaar zo goed kennen in 2 maanden als zendelingen.

Eens zien, wat nog meer.. Nja transferweken zijn altijd een beetje dood. Het kost een boel tijd om alles in te pakken en klaar te zijn om te vertrekken. Het appartement moet schoon en zo. Dus ja daar hebben ik en Dopp ons vooral mee bezig gehouden. Nja ook een boel gewerkt natuurlijk maar niet gek veel afspraken of zo. Ik en Raines hebben wel een boel nieuwe mensen gevonden deze week, dus ik heb zin om met hen aan de slag te gaan.

Oja ik had nog een leuk momentje afgelopen donderdag. Ik sprak een man aan bij een stoplicht en hij blafte al gauw dat hij niet geïnteresseerd was en geen tijd had. Nou goed, toen werd het groen en liepen we verder. Hij liep voor ons uit en wij gingen met andere mensen praten. We moesten wel toevallig dezelfde richting uit, dus we bleven constant achter hem aan lopen. Op een gegeven moment ging hij zitten op een bankje bij een busstop en we passeerden hem. Toen keek ik hem even aan en lachte naar hem en we gingen verder. Toen we met wat andere mensen aan het praten waren, kwam hij naar ons toe gelopen en wilde toch wel weten waarom we mensen aanspreken. Uiteindelijk bleek hij toch wel geïnteresseerd te zijn en nam een Boek van Mormon aan. 

Nou dat was het eigenlijk wel,
HOUDOE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten