dinsdag 29 januari 2013

Witajcie!

We hadden echt een drukke volle week! Heerlijk zijn dat soort weken. Gewoon lekker warm binnen zitten en afspraken hebben en mensen helpen gedoopt te worden. Altijd beter dan een hele week in de koude sneeuw. Niet dat ik bang ben voor sneeuw, begrijp me niet verkeerd. Ik ben NERGENS BANG VOOR! (Moedige grom)

Haha ik moet even vertellen wat ik deze ochtend gedaan heb. Dat was namelijk keileuk. Ik en Elder Dopp gaan regelmatig buiten rennen (ondanks de sneeuw waar ik niet bang voor ben) en vanmorgen gingen we dat dus ook doen. Op een gegeven moment zag ik een hoge heuvel en dacht ik even gezond te wezen en naar de top te rennen. Toen ik helemaal uitgeput aankwam daarboven keek ik naar beneden en kreeg ik toch echt zo'n zin om naar beneden te glijden. Ik zag wat half kapotte sleeën en die gingen voor geen meter. Toen zag ik een plastic tas en probeerde dat uit als slee. En dat ging echt verbazingwekkend goed! Zo snel! Echt leuk..!! Haha ik had de tijd van mijn leven. Mijn kont doet er wel pijn van, maar dat is het wel waard :).

Nou goed. Terug naar mijn drukke week. We begonnen met een exchange. Ik ging met Elder Smith, uit Utah... Hahaha. Tjah dat helpt voor geen meter.. Er zijn 100-en Elders Smith uit Utah. Maar goed ondanks het feit dat zijn naam de niet meest originele is, hadden we een hele goede exchange. We hadden op dinsdag een les gepland staan met een kerel die we op de straat ontmoet hebben. Maar die kwam niet opdagen. Terwijl we zaten te balen in de kapel kwam er een andere man aanlopen. En hij zocht naar zendelingen. Ik vroeg hem of hij een afspraak had. Maar nee, hij wilde gewoon met zendelingen praten en hij wist dat hij ze in de kapel wel kon vinden. Dus we hebben met hem gepraat

en hem verteld over de Herstelling. Hij komt uit Nigeria, dus we hebben voor hem een Boek van 
Mormon in zijn taal weten te regelen. Igbo of zoiets. Ziet er tof uit. Pools is daar niks bij.. Haha. 
Maar ja een klein wondertje dus :) een onderzoeker die gewoon uit het niks komt aangelopen. Wonderen gebeuren altijd tijdens exchanges.

Oh ja. En afgelopen zondag kwam er een man opdagen in de kerk die ik een week eerder op straat aangesproken heb. Hij heet Adam en we hadden toen die zondag een afspraak met hem gezet voor woensdag. Dus woensdag hebben we met hem gepraat over de Herstelling en nu heeft hij een doopdatum :D

Dus we hebben nu 2 doopdatums :). Marcin en Adam. Daarnaast hebben we nog 4 andere onderzoekers. Dus we zijn echt lekker druk nu. Een stuk beter dan een maand geleden toen ik hier aankwam, toen was dit zendingsgebied echt helemaal leeg. Daarom stuurde President Nielson mij natuurlijk hierheen, om het weer tot leven te wekken :).


Marcin gaat ook echt super goed nu. We hebben al 3 keer met hem afgesproken en hij vind het 
allemaal heel goed en mooi en vooral logisch. Hij heeft echt zin in zijn doop.

Deze week gaan ik en Elder Dopp een poging wagen om de Standard of Excellence te halen. Want het is nu mogelijk. We moeten er wel echt keihard aan trekken. Vooral vanwege het feit dat we niet zo heel gek veel tijd hebben. Want ook deze week hebben we nog een exchange en dan vrijdag hebben we zone leader counsel. Maar ach als het deze week niet lukt, dan maar volgende week.

Trouwens.. Dat is wel echt heel tof.. Er gaat een algemene autoriteit aanwezig zijn bij die zone leader counsel op vrijdag.. Elder Kent F. Richards. En dan moeten ik en Elder Dopp een verslag geven over de vooruitgang die onze zone gemaakt heeft in de afgelopen transfer. Ben er best zenuwachtig voor, 

maar het komt wel goed, want er zijn een hoop goede dingen gebeurd in de afgelopen transfer en we 
hebben echt heel veel vooruitgang gemaakt. Maar nu moeten we het nog mooi weten te presenteren en we gaan niet veel tijd hebben om voor te bereiden vanwege de exchange. Maar ach het komt wel 
goed.

Vandaag gaan we naar het Legia Warszawa voetbal stadion, want ik wil een Legia sjaal kopen. Ik spaar namelijk sjalen van elke stad waar ik in gediend heb. Dus ik heb er al een van Sosnowiec en van Szczecin. Nu Warszawa nog. Ik heb ook ontdekt dat Legia Warszawa en Den Haag dikke vrienden zijn. Grappig. Voetbal boeit me niet eigenlijk. Dus ik zal er maar niet meer over zeggen.

HOUDOE



NOTICE: This email message is for the sole use of the intended recipient(s) and may contain confidential and privileged information. Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended recipient, please contact the sender by reply email and destroy all copies of the original message.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten