woensdag 23 januari 2013

IJspegelgevecht


Hoi allemaal!                                                                                                 21-1-2013

Ik heb niet veel tijd vandaag helaas..:(

Maar ik heb ook niet zo gek veel meegemaakt deze week. 
Ik had een exchange met Elder Manwill en dat was tof. Dat nam al de halve week in beslag. Er gebeuren altijd wonderen tijdens exchanges. Dat overkwam bijvoorbeeld Elders Dopp en Baranowski. Ze spraken een jongen aan genaamd Marcin en daar vertel ik zometeen meer over.

De rest van de week was een beetje leeg. Veel sneeuw en kou enzo zoals dat hoort in Polen. Dusja we konden lekker als sneeuwpoppen door de stad lopen en mensen proberen te bekeren. Al onze afspraken zijn op zaterdag. Om de een of andere reden willen al onze onderzoekers alleen maar op zaterdag afspreken. Dus de hele week is leeg en dan is zaterdag helemaal vol.

En zo was dat deze keer ook het geval. We hadden een afspraak met Piotr, die heel langzaam vooruitgang aan het maken is. Godfrey was ook aanwezig. Godfrey is een lid in deze gemeente en hij is echt geweldig. De meest nederige man die ik ook ontmoet heb. Ik denk (en hoop) dat het celestiale koninkrijk straks vol zit met mensen als Godfrey. Hij komt uit Afrika, dus spreekt niet zo goed Pools en leeft hier in nederige omstandigheden. Maar toen hij zijn getuigenis deelde, voelde ik echt wat. Dat was zo krachtig. Heel simpel vanwege de taalbarriere, maar zo krachtig. En zo is het ook met zendelingen. Nu snap ik het! De meest krachtige getuigenissen zijn niet degene van 20 pagina's lang in perfect Pools. Ze zijn kort, simpel en krachtig. Dus die man heeft me een hoop geleerd.

Adil gaat ook met kleine stapjes vooruit. Maar hij wil maar niet naar de kerk komen. En Robert kwam niet opdagen, want hij was ziek deze week.

En zondag.. Zondag was echt een goede dag! Marcin, die Dopp en Baranowski gevonden hebben, kwam opdagen in de kerk! We hebben toen met hem een les gedeeld over de Herstelling en hem uitgenodigd om gedoopt te worden. En hij accepteerde! 16 februari is zijn doopdatum :)! Later was er nog een haardvuuravond voor alle Jovo's in de 2e gemeente van Warszawa. En hij ging daar ook heen. President Nielson heeft hem daar gezien en zei dat hij goed meedeed en een hele goede tijd had daar! Dus het ziet er goed uit.

Er kwam nog een tweede man opdagen. Zijn naam is Adam en ik had hem zondagavond aangesproken op straat vorige week. Hij nam een Boek van Mormon aan en zei dat hij wel naar de kerk zouden komen. Nja ik heb er verder niet zo veel meer aan gedacht want er zijn zoveel mensen die zeggen dat ze wel willen komen en zelfs beloven dat ze naar de kerk komen en dan gewoon niet komen opdagen. En hij zei dat het hem erg goed beviel en hij wilde met ons afspreken in de komende week! Dus we zullen zien.

Verder kwam nog een onderzoeker na de kerkdienst opdagen. Zijn naam is Maciej. Hij is al een jaar lang onderzoeker en maakt sinds kort dikke vooruitgang. Dus daar hadden we gelijk ook een afspraak mee. Het was dus ineens een erg drukke dag voor ons.

Deze week hebben we dus al een boel afspraken staan en we gaan weer lekker druk zijn. Dus heb ik een hoop te melden volgende week, hoop ik :).

HOUDOE!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten