maandag 7 januari 2013

GELUKKIG NIEUWJAAR! Szczęśliwego nowego roku

Man.. Daar gaan we dan.. het nieuwe jaar in met nieuwe doelen en nieuwe voornemens. Lekker gevoel is dat altijd.

Nieuwjaarsdag was al gelijk een wonderdag. Elder Dopp en ik waren aan het deurtjekloppen en op een gegeven moment stond er een vent in de gang, hij was zijn halletje aan het schoonmaken of zo. Ik liep naar hem toe en zei dat we een boodschap delen over het boek van Mormon. Hij zei oké, wacht even. Kom over 10 minuten terug. Oké. Dus wij kwamen 10 minuten later terug en toen liet hij ons binnen. We begonnen te praten over de Herstelling. Af en toe onderbrak hij ons met een random vraag over onze kerk. En ook elke 5 minuten vroeg hij of we thee wilden hebben. Haha.

Maar ja op een gegeven moment onderbrak hij ons met de vraag: Hoe kan ik me aansluiten bij jullie kerk?

Dus wij dachten even.. HUH? Wil hij nou bij onze kerk horen?? Nou ja dus.. Dus we hebben over doop gepraat en toen een datum met hem vastgesteld. 2 februari gaat (hopelijk) de grote dag worden. Maaaar ik juich niet te vroeg.. Ik heb al vaker mensen ja horen zeggen op de vraag of ze gedoopt willen worden, en dat betekent dus niet altijd automatisch dat ze gedoopt gaan worden. Maar we zullen zien. Natuurlijk zullen wij alles eraan doen wat we kunnen om er voor te zorgen dat hij er klaar voor gaat zijn op die dag.

Eens even zien.. O ja oudjaar.. haha dat was ook nog deze week. Om de een of andere reden lijkt dat alweer super ver weg. Komt omdat ik veel gedaan heb deze week. We hebben wat gechilld in het centrum en ik heb een nieuwe jas gekocht. Een verlaat kerstcadeautje aan mezelf :). Echt een mooooie jas ben er zeer blij mee. Dat was eigenlijk alles wat ik wilde hebben deze winter, een nieuwe rugzak en een nieuwe jas. Nu ben ik dus dol gelukkig. 



Later op de middag, rond 4 uur gingen alle zendelingen in Warszawa richting het zendingshuis om daar te chillen met president Nielson en zijn vrouw. Onderweg naar de busstop zagen we een paar mensen die opzoek waren naar een kebab zaak. Dus Elder Dopp (die al een jaar in warszawa zit en de stad als z'n broekzak kent) heeft ze mooi de weg gewezen. En terwijl hij ze de weg wees, zag ik een groepje andere zendelingen op weg naar het zendingshuis. Ik dacht: mooi kunnen we met hen gaan. Maar ik denk dat Dopp ze niet zag, want hij liep door. Toen de bus kwam, zag ik hem niet meer.. Dus dat was even lastig.. Want het was een feestdag en op feestdagen rijden er niet zo veel bussen. Dus ja ik moest Dopp achterna, hij bleek om de hoek te staan. We probeerden daarna nog achter de bus aan te rennen die we net gemist hadden om hem nog te halen bij de volgende stop. En ik ging echt met onmenselijke snelheid achter die bus aan. Maar mijn 2e helft kon me niet bij houden.. haha. Helaas was de volgende stop veeelste ver weg en haalden we het niet. Noujaa toen moesten we maar even wachten. Maar het was wel tof, want op een gegeven moment haalde ik de bus in en al die zendelingen in die bus zagen me gaan als een luipaard. Dat was geining. 

Dus ja chillen in het zendingshuis was echt tof! We keken een film over de gouden platen. Ik denk dat die gloed nieuw is. En hij is echt GOED! Wat was ik blij terwijl ik die film aan het kijken was.. En toen besefte ik me ook dat het 16 maanden geleden is sinds ik voor het laatst een film gekeken heb... Haha. Ik mis filmpjes kijken.

Eens even zien wat nog meer. We hadden zoneleader counsel donderdag. Daar hebben we een hoop zendeling leiderschap dingen besproken. Leuk voor mij, niet voor jullie :P.

Oh zaterdag hadden we echt een volle dag! 4 lessen gepland. 2 gingen er maar door.. Maar toch waren we druk in de weer met rennen van afspraak naar afspraak. We onderwijzen nu een jongen van 14 jaar. hij heet Nikodem en zijn moeder en zussen zijn al leden van de kerk, hij alleen nog niet. Maar zijn moeder wil dus dat hij gedoopt gaat worden en wij mogen hem alles onderwijzen wat hij moet weten. Toffe knaap, mag hem wel. Hopelijk kan ik hem gedoopt zien worden hier in Warszawa.

Tja verder hadden we een hoop afspraken met oude meneren die super katholiek zijn en nooit gedoopt gaan worden.. Lekker perspectief.. haha.
Maar we gaan stug door met zoeken naar de mensen die WEL gedoopt willen worden en WEL naar de hemel willen gaan :P.

Nja dat zijn ook wel zo'n beetje mijn voornemens voor het volgende jaar. Veel mensen dopen!

HOUDOE.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten