maandag 4 februari 2013

Zoneleidersvergadering met Elder Kent F. Richards


Hoi iedereen!

Dit was een zware, drukke week. Zoals elke week van een goede zendeling als het goed is :). We probeerden dus weer de Standard of Excellence te halen. Maar dat werd em niet helaas. Bijna al onze lessen werden geflaked of geannuleerd. Heel raar want normaal spreken we elke week af met die onderzoekers om dezelfde tijd. Ondanks dat waren we toch wel heeeeel dicht bij. Hetgeen dat het verpestte, is dat om de een of andere reden geen een onderzoeker kwam opdagen voor de avondmaalsvergadering. 
Trudno, zoals ze dat in het Pools zeggen. Het mocht gewoon niet zo zijn. De Heer wil dat ik er een lesje uit leer.

En ik heb er van geleerd. Want ik merkte dat ik me teveel zat te focussen op cijfertjes in plaats van op mensen. En dan mis je het hele doel van zendingswerk. We zijn hier om mensen te helpen een getuigenis van Christus te krijgen en van zijn kerk, niet om een bepaald aantal lessen te geven. Dus met mijn nieuwe visie ga ik deze week gewoon hard aan het werk om mensen te vinden die onze boodschap willen horen en dan met lekker veel van die mensen af te spreken.

Aan het begin van deze week had ik een exchange met Elder Kotter. Elder Kotter is echt cool, hij zit in dezelfde groep als Elder Stumpf, dus hij is best nieuw. Maar die kerel heeft een hoop energie zeg! Ik dacht dat ik een druktemakertje was altijd, maar hij stuitert echt heen en weer over de straat. Heel grappig en goed ook. We praten met zoveel mensen en ze worden allemaal vrolijk, want dankzij hem ben ik ook aan het stuiteren. Haha.

En toen in het midden van de week begon het warmer te worden en begon het te regenen en was het weer nat overal en somber.. Maar gelukkig heb ik mooie nieuwe schoenen zonder gaten dus blijven mijn voetjes lekker droog en warm.

Marcin gaat trouwens met flinke stappen vooruit! Hij zei deze week dat hij zich zo veel beter voelt de laatste tijd sinds hij met ons afspreekt, naar de kerk komt, het Boek van Mormon leest en bidt. Hij is echt goed. Hij was eerst een atheïst maar nu heeft hij geleerd dat God werkelijk daar is en dat dit de juiste weg is die naar Hem toe leidt. 

Oja en dan nog onze zoneleidervergadering met Elder Kent F. Richards. Dat was echt een goede ervaring! Ik heb zoveel geleerd. Ik was een beetje nerveus voor onze presentatie, want ik wist niet zo goed wat hij van ons verwachtte, maar het ging prima. Echt een vriendelijke man is het. Ik ben zo blij dat onze kerk wordt geleid door allemaal goede mannen. Ze zijn allemaal mega vriendelijk en mega intelligent en bouwen je altijd geestelijk zo ontzettend op. Je hoeft maar bij ze in de buurt te komen en je ontvangt al een getuigenis. Ja echt een goede ervaring.

Nu mag ik deze week weer zone training geven. Dat doen we elke maand na Zone leader counsel. Dat is echt leuk. Zone leader counsel en zone training zijn beide erg leuk. Kost wel veel tijd, maar het is wel leuk. Dusja zoneleader zijn bevalt me wel.

Mmmmm wat valt er nog meer te zeggen.

Mijn portemonnee is gejat, dat is balen. Dus nu ga ik deze week bezig zijn met dat allemaal te regelen. Hopelijk wordt dat niet te veel gedoe. Want we moeten 2 keer zone training geven. Dinsdag in Warszawa en woensdag in 艁贸d藕.

Ach het wordt vast een leuke week :)

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten