maandag 3 september 2012

Year mark

OOOOH MAN over morgen is mijn YEAR MARK...!!!!!
Wat gaat zo'n zending pittig snel zeg... Wauw.. Ik weet dat ik al weken aan het zeggen ben dat het bijna mijn year mark is, maar nu gaat het dan toch echt gebeuren. Haha ik klink alsof ik al bijna naar huis ga. Nou zo geweldig is het nou ook weer niet zo'n year mark. Niet dat ik al zit af te tellen tot ik weer naar huis mag, want dat zou geen slim idee zijn. Bovendien wil ik nog helemaal niet naar huis. Nog lange niet. Heb nog zoveel mensen te dopen hier. Polen heeft 38 000 000 inwoners en ik heb er tot nu toe nog maar 1 gehad. Dus nog maar 37 999 999 te gaan :).
Nou dat is hendig te halen toch.

Maar ik wil niet eens weg uit Szczecin. Ik zit er nu zo'n 3 maandjes, maar ik ben al zo close met de leden hier. Dat had ik in Katowice helemaal niet. Komt misschien ook dat ik toen nog niet echt Pools sprak. Maar nu kan ik lekker kletsen met de mensen hier. Dat maakt je zending toch wel een stuk leuker :). Dus het is fijn dat ik er nog een heel jaar (en 2 dagen) van over heb.

Mijn collega is trouwens echt tof. Ik kan het goed met hem vinden. Het is echt zo'n Garfield. Haha. Hij eet veel en hij is grappig. Maar hij is ook echt kei aardig. Ik vind het geweldig om te zien dat hij zo veel "trainee-faith" heeft. We hadden namelijk een hoop lessen gepland staan vandaag en een hoop werden geflaked. Maar dan zegt hij simpel: "De Heer wil gewoon dat we op dit tijdstip andere mensen vinden". En ja dat is gewoon kei waar ook. Dus dan gaan we gewoon met volle moed weer aan de slag en laten we ons niet kennen :).

Maar ja onze week zag er dus een beetje leeg uit wat lessen betreft. Helaas pindakaas. Volgende keer beter. Mensen zijn tenminste wel positief op straat en dat maakt zo'n dag altijd een stuk beter. Beter dan de hele dag: "Nie mam czasu" of "Nie jestem zainteresowany". Gewoon lekker gezellige gesprekken hebben op straat over God. Beter werk kan je niet vinden toch.

Deze week hadden we een leiderschapsvergadering in Warszawa. Waar ik ook bij uitgenodigd was. Vond ik een beetje vreemd, want ik ben helemaal geen District Leader of Zone Leader. Maar ach, ik vond het wel prima zo. Was wel vereerd dat ik daar aanwezig mocht zijn. Het was echt heeeeel geestelijk en heeel goed. Heb er veel van geleerd, en het heeft mijn motivatie-tank weer helemaal tot aan de top aangevuld. Het heeft dan wel mijn halve week gekost, maar het was het waard. Woensdagavond gingen we eerst met de trein naar Poznań. Onderweg had ik een supergezellig gesprek met een vrouwke die bij ons in de coupe zat. Ze liet trots allemaal foto's van haar 19-jarige dochter zien, haha. Uiteindelijk heb ik haar een Boek van Mormon gegeven toen we uitstapten zodat ze wat te lezen had voor de rest van haar treinreis naar Gliwice (dicht bij Katowice). Toen hebben we de (halve) nacht doorgebracht in Poznań en de volgende ochtend ging ik samen met Elder Tiner naar Warszawa om te leren hoe we goede leiders kunnen zijn. Ja was goed dus. En vrijdag waren we weer terug in Szczecin.







En ja de rest van de week hebben we over het algemeen gewoon de hele dag hard gewerkt en toffe mensen ontmoet op straat. We zijn 1 keertje wezen deurtje kloppen. Gewoon meer voor de ervaring voor Elder Garfield, moet hij toch een keer meegemaakt hebben he.



Als het laat donker wordt, blijven we liever buiten op straat mensen aanspreken in plaats van deurtje kloppen. Want ja met mooi weer is er toch niemand thuis. Behalve oude chagrijnige mensen die toch niet willen luisteren. Maar er gebeurde iets heel interessants. Een mevrouwtje verwees ons naar een gebouw waar volgens haar mensen zouden wonen die geïnteresseerd konden zijn. Nou wij dus dat hele gebouw afgezocht naar geïnteresseerde mensen. Maar niemand was echt geïnteresseerd. jammer. De volgende dag kregen we toch een smsje van het zendingskantoor dat iemand uit dat gebouw een Boek van Mormon besteld had. En dat was dus iemand waar we mee gepraat hadden. Helaas had ze deze week nog geen tijd om met ons af te spreken, maar we zullen zien.

En ja zo zie je maar, als je jezelf verliest in het werk en je zooo hard je best doet om elk moment dat je hebt op zending besteed aan de Heer, dan zie je wonderen. Grote of kleine, ze zijn in ieder geval de wereld nog niet uit.

HOUDOE

1 opmerking:

  1. Lekker bezig man! ik mis je wel man, maar ik mag nu ook erg uitkijken naar mijn zending! Paulus Chardon is inmiddels al vertrokken naar birmingham in Engeland, en ik (Alma) ben bezig met mijn papieren!
    Ik hoop dat het verder goed met je gaat, hier in nederland gaat het gewoon op z'n nederlands verder, Regen, druk, druk druk haha.
    Ik wou je trouwens nog speciaal laten weten dat ik nu ook rugby doe, dit gewoon in utrecht, ik wist niet dat het zo leuk kon zijn, ik heb echt wat gemist, maar mocht ik terug komen van mijn zending, dan hoop ik ooit nog is een wedstrijd tegen je te spelen!
    Het gaat je goed, en ik kijk erg uit naar de dag dat ik je weer mag zien.

    Met grote vriendelijke groet,
    Alma Alade Chardon

    BeantwoordenVerwijderen