dinsdag 28 augustus 2012


Hallo!!!
 
Ik ben een trainert! Haha wat raar zeg.. Maar wel erg leuk. Het is wel een hele verantwoordelijkheid heb ik ervaren. Als ik zo terug denk aan hoe ik was als een groentje en hoe mijn zending eruit zag, dan besef ik de zendeling ben die ik nu ben dankzij mijn eerste companion. Mijn zending zag er toen wel heel anders uit dan nu. Ik en Elder Jensen werkten zooooo hard maar we hadden maar geen lessen.. Iedereen flakte of niemand was geinteresseerd. Nu is het eigenlijk heeel anders hier in Szczecin. Nu hebben we lessen, onderzoekers, pas gedoopte leden en lekker weer. Dus ik ben blij voor mijn nieuwe companion dat hij lekker kan beginnen aan zijn zending met veel afspraken.
 
Dus ja hoe is mijn nieuwe companion?
Laat ik maar als eerst zeggen dat zijn naam Elder Garfield is. Haha leuke achternaam. Hij doet me ook wel een beetje denken aan Garfield. Elder Garfield houdt namelijk ook heel erg van lasagna. Ik ook trouwens. Hij komt uit Verginia en heeft een heel tof East-coast accent. Hij is heel gemakkelijk in de omgang en een harde werker, en dat bevalt me heeel erg. Voor zijn zending was hij ook een rugbyspelert :D dus veel gesprekken van ons gaan over rugby. Ik had het niet verwacht, maar hij vindt het niet eens een probleem om met mij te gaan rennen 's ochtends. Dus dat is mooi. Hij is wel een stuk langzamer, maar ach ik offer me wel op om dan ook maar wat langzamer te gaan en bij hem te blijven. En verder ben ik al heel erg onder de indruk van zijn Pools. Hij is ook totaal niet bang om op mensen af te stappen. Dat was ik ook niet trouwens. Maar ik kan me wel heel goed herinneren dat ik echt geen woord kon verstaan toen en hij kan al redelijk wat verstaan. Dus ik ben tevree met mijn groentje :).
 
Ik had hetzelfde grapje met hem uitgehaald als Kalinowski deed met mij toen ik net in Szczecin kwam. Dan hadden we een afspraak met 'Marcin' dat dus eigenlijk Łukasz Cieśliński was die deed alsof hij een onderzoeker was. Haha goeie! Niet origineel maar wel leuk.
 
Nja verder is er niet zo heel bijzonder veel gebeurd deze week, aangezien in de halve week in de trein zat. Maandag hadden we nog die afspraak met die familie maar dat was niet zo geweldig als dat ik gehoopt had. Ze hoopten dat we hen zouden helpen uit hun lastige financiële situatie.. Nja sorry daar kan ik niet veel aan doen. Ik kan hoogstens proberen wat kleren te verzamelen voor de kinderen, maar meer ook niet. En dat is mijn werk ook helemaal niet. Ik ben geen financieel adviseur. Als ze nou werkelijk geïnteresseerd waren in de kerk en zo dan zou ik wat meer tevreden zijn met ze. Maar ze letten niet eens op heb ik het gevoel toen we daar waren. Ik probeerde steeds een les te geven, maar ze bleven maar vragen of we hen konden helpen.. Jammer.
 
Nou toen dinsdag was het inpakken en wegwezen voor Elder Berry. We gingen eerst naar Poznań want hij zou daar blijven tot donderdag en ik ging woensdag dan naar Warszawa om mijn groentje te ontmoeten. Het was echt superleuk, want ik kwam aan in Warszawa en daar verzamelden alle trainers zich. We waren dus met een groep van 11 trainers. 1 daar van was Sister Sheahan, waarmee ik samen in de MTC was, dus dat was tof om die weer eens een keer te zien. Ook zag ik Elders Hayes en Dopp weer die ook bij mij in de MTC waren. Ze zijn nu samen office elders. Mjaa alle trainers hebben samen toen ergens gegeten en daarna gingen we naar de Mission home. En ontmoetten we de nieuwe zendelingetjes. Wat een gezelligheid. 22 zendelingen samen.We hadden daar een hele goeie getuigenisvergadering en lekker eten! Sister Nielson heeft altijd zooooo veel lekker eten! Haha soms zou ik willen dat ik in Warszawa was als zendeling en dan ziek werd of zo. Dan zou ze vast de hele dag eten voor mij maken :). Dat doet ze namelijk voor arme zieke zendelingetjes in Warszawa. Lief mens.
 
Nou na het eten viel iedereen met een volle buik in slaap en de volgende dag ging iedereen naar zijn stad. Wij waren pas om 6 uur 's avonds in Szczecin. Nja en toen begon het zendelingenleven voor Elder Garfield. We gingen er meteen op uit om met mensen op straat te praten en we plaatsten al meteen een boek van mormon. Die jongen wilde zelfs met ons afspreken die zondag, maar hij flakte. Maar ach zoals ik al zei, Elder Garfield heeft een lekker begin.
 
Ook hebben we sinds kort een nieuwe onderzoekster genaamd Kasia. Ze was eerst alleen maar geïnteresseerd in Engels, maar ze begint met meer vragen te komen over het evangelie en blijft altijd langer zodat we haar vragen kunnen beantwoorden. Ze is een vriendin van Dagmara, die ook op die manier met de kerk in aanraking is gekomen. Eerst was ze ook totaal niet geïnteresseerd in de kerk zelf, maar begon via Engels toch geïnteresseerd te raken en werd zelfs uiteindelijk gedoopt. Ik hoop dat dat met Kasia ook zo zal zijn.
 
Wanda blijft naar de kerk komen elke zondag, dat is tof. Maar we hadden de laatste tijd weinig tijd om met haar af te spreken. Ze leest niet in het boek van mormon, maar ook zij blijft met vragen komen. En dat is een goed teken, want als mensen vragen stellen dat toont dat ze interesse hebben.
 
Vandaag gaan ik en Elder Garfield chillen met Olek, Dagmara en Ilona zodat hij ze beter kan leren kennen :).
 
HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten