maandag 10 september 2012

zoneconferentie gemist




Hallo beste trouwe bloglezerts!

Chrząszcz brzmi w trzcinie w Trzebrzeszynie. Probeer dat maar eens uit te spreken :D degene die het het beste kan, krijgt en high five van mij als ik terug ben van mijn zending OVER EEN JAAR.

Jaa ik had woensdag dus mijn year mark.. Haha ik praat er al weken over en nu nog steeds.. maar hoe heb ik het dan wel niet gevierd..? Nou om eerlijk te zijn gewoon met normaal hard zendingswerk. Haha zoals het hoort. Maar daarnaast hebben we ook lekker een paar hamburgers gegeten ergens en 's avonds heb ik een lelijke stropdas ritueel verbrand. 


n




En verder hadden we fijn Engelse klas. Vind ik altijd wel leuk. Nu moet ik alleen 2 klassen onderwijzen. We hebben dus 2 verschillende niveau's, 1 voor beginners en 1 voor wat meer gevorderden. Eerst splitsten ik en mijn collega altijd op, maar nu ik een trainee heb die geen pools spreekt, schiet dat niet echt op. Dus moet ik beide klassen geven achter elkaar. Vermoeiend. Maar wel leuk. Net als zendingswerk, dat is ook vermoeiend maar wel leuk.

We hebben ook mooi, dankzij onze Engelse klas nu, een vaste onderzoekster, Kasia. Ze is een vriendin van Dagmara en begint echt vooruitgang te maken. Na Engelse klas bleven we nog een tijdje chillen met Kasia en Dagmara, was echt keigezellig. Grappig is dat Kasia nog niet wist dat Dagmara al gedoopt is. Maar we hadden Kasia later uitgenodigd om naar de kerk te komen, dus nu weet ze het wel. Want ze kwam dus naar de kerk gister :)! Ze vond het allemaal echt leuk. Want een groot verschil is tussen onze kerk en haar kerk is dat mensen hier echt om je geven. In haar kerk maakt het de mensen niet echt uit of je komt of niet. Je kan bijvoorbeeld daar inactief zijn voor jaren en daarna weer terug komen en niemand die er iets van zegt. En hier geven mensen om je en laten we mensen niet zomaar gaan, haha. Dus hopelijk gaat ze nu vaker komen en stevig vooruitgang maken naar haar doop. Zou wel leuk zijn voor Dagmara, nog een vriendinnetje in de kerk erbij.

Vrijdag zouden we zoneconferentie hebben in Bydgoszcz. Maaaaaar.. Daar kwam niet veel van terecht.. Haha het was wel een avontuurlijke dag kan ik zeggen. We moesten om 3 uur opstaan, want we hadden een trein vanuit Szczecin om 5 uur ('s ochtends dus... dat krijg je als je helemaal in het uithoekje van Polen zit) Maar ik en Elder Garfield waren heel slim want we namen kussens mee zodat we onderweg naar Poznań lekker konden slapen. Het is toch 3 uur van Szczecin naar Poznań. Toen we in Poznań kwamen zouden we met de rest van onze district een trein naar Bydgoszcz nemen. De trein waar we in zaten had wat vertraging onderweg. We stonden namelijk 2 keer stil voor 40 min. En toen we in Konin waren (2 uur later) werden onze kaartjes pas gecontroleerd. De controleur keek wat verward en zei dat we in een trein zaten op weg naar Warszawa... OH NEEE! Hoe kon dat nou gebeuren? Blijkbaar zijn de treinen van perron gewisseld of zo of een trein was verkeerd gelabeld.. Ik weet de oorzaak niet precies, want ik liep gewoon met de rest mee. Nou dat doen we dus ook nooit meer. Vanaf nu vraag ik ALTIJD waar de trein naar toe gaat voordat ik erin ga zitten. 
Maar ja we moesten dus nog extra betalen ook, haha lekker dan. Uiteindelijk waren we in een plaatsje genaamd Kutno (rare namen hebben die plaatsen in Polen.) en daar pas konden we een trein terug nemen naar Poznań. En die zat zo vol dat we niet eens konden zitten..stom 




Maar het goeie nieuws is dat toen we terug naar Szczecin gingen zaten we in een coupe met 2 hele toffe dametjes. Ze waren heel open voor onze boodschap en we hebben de volle rit gekletst. Uiteindelijk bij beiden een Boek van Mormon achter gelaten. Misschien was dat wel de reden dat we in de verkeerde trein zaten en niet naar  de zoneconferentie konden, je weet maar nooit.

Verder ging het beter dan vorige week, nog steeds veel flakes, maar we blijven mensen vinden. We hebben alweer een hoop lessen gepland staan voor volgende week, dus het belooft een goede week te worden.

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten