maandag 20 augustus 2012



HOI beste iedereen!

Nou laat ik maar beginnen met hoe de doop ging. Het ging goed.

Houdoe.

Neeee het was echt een heeeele mooie doop. De plek was heel mooi en het was er heel rustig. De zon scheen mooi op het water en het was mooi weer. Het water was zelfs lekker warm, dus alles was mooi. Ik zelf was een beetje bang dat ik een foutje zou maken met het gebed of zo want ja dat moet dus natuurlijk in het Pools en ik moest het uit mijn hoofd opzeggen omdat ze niet even een tekstkaartje erbij hadden. Maar ik deed het gelukkig helemaal foutloos en het zag er allemaal heel mooi uit heb ik zo gehoord. Dus daar ben ik erg blij mee. Het is zo mooi om te zien hoe iemands leven verandert als ze gewoon open zijn voor onze boodschap en het accepteren. Ik heb Ilona dus van het begin af aan zien groeien in geloof, kennis en getuigenis. Vanaf het eerste moment dat ze in contact kwam tot haar bevestiging als lid van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Nou daar ga je dus voor op zending he, om dat te mogen doen :).









Na de doopdienst hadden we pizza! Lekker! Dat was ook erg gezellig. Het begint al best een groot groepje te worden nu hier in Szczecin. En ja, zoals ze zeggen: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ook had ik een cake gebakken voor haar. Aangezien ik al zoveel succes had met carrot-cakes de vorige keren, heb ik maar een carrot cake voor haar gemaakt. En hij was zelfs beter dan alle vorige keren! Veeeeeel beter. Iedereen heeft er lekker van gesmuld. Ik heb heel veel gemaakt, dus er bleef nog genoeg over voor de volgende dag voor na de kerk. Zodat iedereen na de kerk er nog eens lekker van kon eten. EN we hadden ook nog hele mooie bloemen voor haar gekocht, want het was haar naamdag. Het was dus een erg geslaagde dag.
Maandag gingen we Go-karten! Dat was weer super leuk! Ik kan er dan wel niks van, maar ik vind het wel echt heel leuk. Ik vlieg steeds uit de bocht, haha. Iets te enthousiast. Claudia ging ook mee met ons (oude oppas van Bart, die kende ik dus al lang voor mijn zending). Zij is voor een aantal weken in Polen om gewoon lekker rond te reizen en Polen te bekijken, en haar eerste stop was dan in Szczecin. Ze was net aangekomen van een heeeele lange en vermoeiende busreis. Haha en ze kon toen gelijk gaan go-karten met ons.


Elder Hannemann kwam donderdag naar Szczecin voor exchange met mij om het doop interview af te leggen met Ilona. Dat is dus om te checken of ze wel helemaal klaar is om gedoopt te worden en zo. Nja dat was ze dus. Ze had het Boek van Mormon al helemaal uitgelezen!
Zondag was ook een interessante dag. Want Ilona werd dus bevestigd. En er was een goeie opkomst in de kerk! Ik weet niet eens hoeveel mensen er waren, maar er waren er een hoop. De hele zondagsschoolklas zat deze keer nog voller dan de vorige keer. En ik vind het wel grappig dat tijdens de zondagsschool Ilona en Wanda degenen zijn die het meeste meedoen met de les. Mijn onderzoekers, ik mag wel trots zijn op ze :).
Verder heeft President Nielson gebeld over de transfers........

En ik ga TRAINEN!!!!!

Ik heb er wel zin in! Ik weet wel dat het erg vermoeiend gaat worden, want een trainer moet echt alles bijna zelf doen (aangezien de collega geen Pools verstaat/spreekt). Maar het wordt wel erg leuk. Zat er wel op te hopen stiekem, en verwachtte het ook wel een beetje. Deze transfer gaat namelijk de grootste transfer oooit worden in deze zending. Deze zending heeft namelijk maar iets van 40-50 zendelingen en momenteel zijn er 9 in training, dus ook 9 trainers. Dat is al 18. En nu komen er 11 nieuwe die ook allemaal getraind moeten worden door 11 trainers (waar ik er dus 1 van ben). Dus dat zijn dan nog eens 22 zendelingen. Dus in totaal zijn er straks 40 zendelingen in training of aan het trainen. Dat is bijna de hele zending. Daarnaast gaan er ook 7 naar huis. Dus bijna de hele zending gaat veranderen deze transfer. Erg interessant.

Maar ik blijf dus lekker in Szczecin met mijn trainee. Ik hoop dat ik een leuke krijg, haha. Nja hoe dan ook en wie dan ook, we gaan tenminste keihard aan het werk, en ik ga hem laten zien wat een goede zendeling doet.


HOUDOE!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten