dinsdag 14 augustus 2012


Cześć wam!
Oke laat ik maar gelijk met het beste beginnen, dan heb ik dat tenminste gehad. Namelijk.. Ilona heeft van de week besloten wie haar mag dopen.. En de gelukkige is.... Starszy van BAKEL :D!!! (ikke dus)
Wouw.. Mijn eerste dopeling! Wat een vreugd :D. haha. Het beste is dat ik haar zelf heb gevonden en onderwezen en dat ik haar nu zelf mag dopen. Uiteraard niks zonder hulp van boven. Dus daar ben ik echt heel dankbaar voor. Zaterdag gaat het dan echt gebeuren en Ilona is er zoooo klaar voor! Ze kan zelf niet wachten. Ze is echt een hele aanvulling voor de gemeente met al d'r energie en enthousiasme. Als zij er is, dan merk je het ook meteen. En dat is zo tof aan haar. En daarom ben ik dankbaar dat ik en Elder Berry de instrumenten mochten zijn in Gods handen om haar tot deze kerk te brengen.
En wat nog toffer is, is dat ik laatst in L&V 15:6 las dat we samen met onze bekeerlingen in Gods koninkrijk zullen rusten. Zendingswerk is tof en de kerk is keiwaar!
We zijn dus afgelopen week erg druk bezig geweest met alles te organiseren voor de doop van Ilona. We hebben in dit nederige kapelletje geen doopvond, dus wat doen we dan.. Meestal huren we een zwembad af, of we gaan naar een meer. We hadden wat moeite met een plek te vinden. Als eerst zei Ilona dat ze in een meer gedoopt wilde worden. Nou zo heel veel opties hebben we natuurlijk niet met schoon water en zo. Er is een meer genaamd Głębokie en daar zijn al een aantal leden in gedoopt. Maar nu is het dus hoogzomer en is het druk bevolkt daar. Nja dat is ook niet alles natuurlijk om dan zo even tussen al die mensen heen te wringen om even iemand te dopen. Dus toen zeiden we laten we maar een zwembad afhuren, dan is het tenminste lekker rustig.
Nou dat zwembad die we normaal afhuren is dicht op de 18e, dus dat was lastig. Toen hebben we ieder ander zwembad in Szczecin gebeld en nergens konden we er eentje afhuren voor een uurtje. Dus toen wisten we even niet waar we heen moesten. We hebben donderdag een paar meertjes gecheckt die we op een map zagen. En een daar van is echt heeeel mooi en schoon. Mensen kunnen daar gewoon zwemmen. Het ligt midden in een bos dus er is bijna niemand. Kortom, we hebben de perfecte plek gevonden! In een meer is ook zo veel cooler dan in een zwembad of waar dan ook moet ik eerlijk zeggen. Jezus werd ook in een rivier gedoopt en Joseph Smith ook.. :)

Maar alles is nu dus helemaal geregeld en ze is klaar om ondergedompeld te worden. Het gaat een mooie dag worden, dat weet ik zeker. Ook nog leuk is dat 18 augustus haar naamdag is. In Polen vieren ze een Naamdag. Dat wil zeggen dat op 18 augustus alle Ilona'en in Polen een feestje hebben want ze vieren dan je naam. Een soort van 2e verjaardag. Kwamen we dus later pas achter dat 18 augustus haar naamdag is. Nou kun je je een beter naamdag cadeau wensen dan gedoopt worden? Ikke in ieder geval niet.
Dinsdag hadden we district meeting in Poznań en ik was de telefoon vergeten mee te nemen. Dat was stom want we hadden een afspraak staan 's avonds vlak nadat we terug kwamen vanuit Poznań.. Het was een meisje genaamd Katarzyna, een vriendin van Dagmara en ze is heel geïnteresseerd in Engels. We geven haar dus prive-les Engels en daarna plakken we er een geestelijke boodschap achter aan. We blijven natuurlijk zendelingen. Maar ja we hadden dus geen tijd om even naar huis te gaan om de telefoon op te halen, dus als ze niet kon of zo, kon ze dat niet laten weten. Stom..
Maar goed wij gingen dus naar de kapel en wachtten daar op haar. En ja je raad het al.. Ze kwam maar niet. En wij konden haar dus niet bellen. Fijn he. Toen na 15 minuten wachten zijn we maar naar huis gegaan om die rot telefoon te halen. Toen we bijna thuis kwamen kwam ze achter ons aangerend, haha ze zag ons lopen. Nja bleek dus dat ze had geprobeerd om ons te bellen om te zeggen dat ze een beetje later zou zijn. Sindsdien ben ik nooit meer de telefoon vergeten. We hebben toen onze afspraak met haar maar verzet naar donderdag.
Ze komt de laatste tijd met meer vragen. Dat is goed, want dat laat zien dat ze geïnteresseerd aan het raken is. Dus wie weet.. :)
Zaterdag zijn we wezen Go-karten! Dat was echt vet. We hebben iedere transfer een "culture night" dan mag je dus iets cultureels gaan doen. Hangt natuurlijk af van je eigen interpretatie af wat dan cultureel is. Nou ik vond go-karten wel cultureel genoeg. Zo cultureel dat we het vandaag nog een keer gaan doen :D.
Dus ja..
DO WIDZENIA!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten