maandag 26 maart 2012

Topweek

WOOOOOOOOW wat een topweek deze week!!
Alles gaat zo lekker hier! Het weer is lekker en we hebben echt veel mensen om te onderwijzen nu. We waren zo druk bezig deze week! En er is echt een hoop goeds gebeurd.

Ik heb al verteld over maandag en dinsdag. Maandag hadden we die toffe jonge Engels sprekende mensen. Ik was samen met Hayes en we hadden samen een boel succes. Toen kwam Gładun weer terug vanuit Warszawa en toen ging alles nog veel beter! Gładun helpt me echt om meer geloof te hebben dat we mensen zullen vinden en ik heb geleerd dat dingen alleen maar gebeuren als je werkelijk gelooft dat ze gaan gebeuren. Als je niet gelooft, gebeurt er ook niks. En ik heb geloof en er is een boel gebeurd :).

Deze week hebben we 5 nieuwe onderzoekers. En ook nog eens 2 van vorige week. Dus dat maakt samen 7 nieuwe onderzoekers in maar 12 dagen! Schiet echt lekker op! We zijn de hele dag bezig met afspreken met mensen en hoeven bijna niet meer te deurtjekloppen. Ik voel me eindelijk als een echte zendeling, haha. 

Zaterdag bijvoorbeeld hadden we een afspraak met een vrouwke, Wiesia heet ze, waar we al heel lang een afspraak mee probeerde te regelen. 2 maanden geleden klopten we bij haar aan. Ze zei dat ze heel open was om met ons over onze kerk te praten en zo dus ze gaf haar nummer maar sindsdien kon ze niet echt de tijd vinden om met ons af te spreken. Was ook nogal lastig, want ze wilde niet in haar huis. Dan is de optie in de kapel in Katowice en moeten we beiden naar Katowice reizen om af te spreken. Bovendien werkt ze heel veel en heeft ze bijna geen tijd. Lastig was het dus. Maar zaterdag konden we dan eindelijk afspreken. Ze nam zelfs een vriendin mee. Beiden zijn het wat oudere dametjes van rond de 60. Ik was in het begin een beetje bang dat ze moeilijk zouden doen en vertellen dat de Katholieke kerk gelijk heeft en zo. Maar nee hoor, beiden accepteerden ze alles wat we ze vertelden en ze hadden bijna geen vragen. En de vragen die ze hadden kon Elder Gładun gemakkelijk in keurig Pools beantwoorden, haha. Ze accepteerden ook allebei om in het boek van Mormon te lezen en erover te bidden om er achter te komen of het waar is. Ze wilden zelfs naar de kerk komen deze zondag maar ze waren er niet. Dat is jammer. Wel willen ze nog wel met ons afspreken, dus dat is een goed teken.

Zondag hadden we de beste ervaring van de hele week. We kregen een sms van het zendingskantoor dat ene meneer Alfred hun gemaild had en ze vertelden dat hij graag met zendelingen zou willen afspreken. Hij gaf z'n adres en telefoonnummer. Dus wij hadden hem van de week opgebeld en een afspraak gemaakt voor zondag. Zondag zijn we langs gegaan en we vroegen in het begin wat zijn verwachtingen waren van ons bezoek en zo en wat hij er graag uit zou willen halen. Hij vertelde dat hij filosoof is en dat dat zijn passie is. Die passie wilde hij graag met z'n vrouw delen, maar ze was niet zo geïnteresseerd. Ze wilde alleen maar tv kijken en internetten en zo. Dat vond hij jammer. Zo jammer dat ze uiteindelijk gescheiden zijn. Nu zegt de Katholieke kerk, waar hij bij hoorde, dat hij niet naar een nieuwe vrouw mag zoeken en dat hij bij haar moet blijven. Nou daar is hij het niet mee eens en daarom besloot hij om van geloof te veranderen en ging op zoek naar een andere christelijke religie. Hij is ze werkelijk allemaal afgegaan en weet echt alles van elke kerk. Inclusief de onze dus.. En zijn conclusie was dat de Mormoonse kerk de beste was en hij wilde zich bij deze kerk aansluiten. Zijn eerste vraag aan ons was dus: 'Wat moet ik doen om lid te worden van jullie kerk?' Nou wij vielen bijna van onze stoel van verbazing. Ik werk al 4 maanden lang knetterhard om iemand te vinden die gedoopt wil worden zonder succes. En we spreken even af met onze Alfred hier en hij wil al meteen gedoopt worden! Was het maar altijd zo makkelijk... Haha. Maar goed, ik ben dus zeker blij! Hij heeft een aantal boeken geschreven en gaf ons eentje die hij geschreven heeft. In dat boek vergelijkt hij leringen van Jan-Paweł II (Johannes-Paulus II) met de leringen in onze kerk. Hij heeft dus een heel boek over onze kerk geschreven, haha. Hij wilde graag dat wij het zouden lezen om te checken of de dingen die hij gezegd heeft wel correct zijn. Momenteel is hij bezig met een ander boek en daarom heeft hij niet zo veel tijd om met ons af te spreken, dus we hebben een doop datum geprikt voor 19 mei. Hij heeft deze maand alleen maar tijd om eens per week af te spreken en kan niet naar de kerk komen, maar na deze maand wil hij 3 keer per week afspreken en aanwezig zijn bij elke kerkactiviteit die we hebben. Is dat niet geweldig?!

Vandaag hebben we lekker gebowld met een aantal leden en alle zendelingen in ons district hier in Sosnowiec. Was echt keigezellig, we hebben echt een toffe groep hier. Er kwam zelfs een stel minder-actieve leden opdagen. We proberen dit voortaan wekelijks te doen op p-day, zodat we die minder-actievelingen wat actiever krijgen. Activiteiten in de kerk hebben mij altijd in de kerk gehouden dus ik vind het een prima manier. Bovendien vind ik het ook wel leuk om met deze groep te chillen. 

Maar goed zoals je dus kunt raden gaat alles echt lekker hier. Het zendingswerk schiet echt lekker op. Zoals ik al had voorspeld vorige keer. Sosnowiec gaat ontploffen hier met mij en Gładun. Ik heb zin in de komende weken, want ik weet zeker dat er nog een boel goede dingen ons te wachten staan.

Tot volgende week!
HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten