dinsdag 20 september 2011

tweede week MTC



Hallo vrienden en vreemden!

Week 2 in de MTC zit er alweer op. Ik ben nu helemaal gewend hier. Ben nu gewend aan het schema en het terrein en heb al een hoop vrienden gemaakt. Maar helaas gaan er daar al een aantal van weg volgende week. Ze gaan naar Las Vegas. Ze zijn zo tof! Een keer sloeg ik een ei kapot op mijn hoofd, om 'm te pellen zeg maar, en toen zei ik: ' This is what men do!' En dat vonden ze zo leuk, nu zeggen ze dat de hele tijd. Bijvoorbeeld als we de was doen: 'This is what men do, laundry!' Is wel grappig. Zij blijven hier maar 3 weken omdat ze geen taal hoeven te leren. Ik kreeg ook eindelijk brieven deze week. En niet zo'n beetje ook, heb niet eens de tijd om ze allemaal te beantwoorden vandaag. Ik wil iedereen die me geschreven heeft bedanken! Het is echt fijn om te lezen hoe het daar gaat in Nederland. Er zijn al brieven terug onderweg.

Nadat ik mijn mail vorige week dinsdag had gestuurd, hadden we een devotional (= toespraak met een geestelijke boodschap). Elke dinsdag krijgen we een devotional van een algemene autoriteit (kerkleider) en deze keer was het M. Russell Ballard! Hij is zo goed. Wat is het bijzonder om een apostel in het echt te horen spreken.
Woensdag was Siostra Sheahan jarig. We hadden haar een toffe kaart gegeven.
Donderdag kreeg ik dus eindelijk voor het eerst post. Dat was een mooie dag, vond het een hele opkikker.
Op dag 2 in de MTC hadden we een onderzoeker die we in het pools moesten onderwijzen. Dominik heette hij. Nou dat ging moeizaam kan ik je vertellen. En nu nog steeds, maar het gaat al beter. Deze week hadden we hem nog een paar lessen gegeven en we hadden hem donderdag zo ver gekregen dat hij zich wilde laten dopen! Wat een goed gevoel is dat. Ook al bleek later dat hij een neponderzoeker was, hij is namelijk onze leraar nu, Brother Rushtan heet hij. Hij is zelf op zending geweest naar Polen en is nu 14 maanden terug. Hij spreekt supergoed pools want ik dacht eerst dat hij een echte pool was. Ik kan niet wachten tot ik het ook zo goed kan. Hij is echt super relax en aardig, echt een fijne leraar. Ik heb nog 2 andere leraren. Brother Daly en Brother Broadband. die zijn ook tof. En ze zijn ook naar Polen geweest op zending. Ze hebben al een boel ervaringen verteld en ze zeiden dat Polen echt een geweldig land is om op zending te gaan, dus ik heb er zin in!
Vrijdag hadden we dus voor het eerst les van Brother Rushtan. Het was echt raar toen hij binnenkwam, want we zijn aan hem gewend als onderzoeker, maar nu is het iemand die gewoon meer van het evangelie weet dan wij. Ik wist stiekem al dat hij een neponderzoeker was, want een zuster die hier op de MTC is, heeft bij hem op BYU gezeten en kent hem dus. Ze zei dat hij eigenlijk een leraar hier was. Spelbreker.
Ik kijk elke dag mormon messages als ik even geen zin heb om te studeren. Ze zijn echt goed! en heel opbouwend.
Zaterdag hadden we een workshop over de herstelling van de kerk. Op een gegeven moment speelde de leerkracht een onderzoeker en wij moesten hem als klas onderwijzen. Ik gaf op een gegeven moment mijn getuigenis en voelde op dat moment de geest zoooo sterk. Heb het bijna nooit zo sterk gevoeld. Heel de klas voelde het ook. Kwamen na afloop allemaal mensen naar mij toe om te zeggen dat ze het zo'n goede getuigenis was.
Zondag ochtend kwam ik erachter dat ik als disctrictleider eigenlijk iemand had moeten aanwijzen om de les te geven in de district meeting. maar dat was ik vergeten, dus ik mocht de les onvoorbereid geven. maar dat ging eigenlijk heel goed! daar bij ik blij om!

Tijd zit erop houdoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten