donderdag 8 september 2011

Mijn eerste dag op de MTC

Het is mijn eerste dag vandaag hier in de MTC en we zitten hier met alle nieuwelingen ons LDS account aan te maken. Maar gelukkig had ik die al dus heb ik meer tijd om een mail te schrijven.
Alles gaat goed hier! Alle geruchten over het eten zijn waar. Het is heeeel veel en heeel lekker. De meeste zendelingen komen hier minstens 5 kilo aan.
Oja ik ben Koen gister al meteen tegengekomen bij het eten. Hij heeft me hier een beetje rondgeleid en vanalles laten zien. Dat is wel fijn want anders zou ik hier de hele dag in mijn eentje zitten en dat had ik niet leuk gevonden.
Koen kan al best goed Deens praten! Het is best een vette taal. Ben benieuwd hoe het Pools zal zijn, heb nog geen Poolse les gehad hier want we zijn nog een beetje aan het binnenkomen met z'n allen zeg maar.
Ik heb gister dus de hele avond bij Koen z'n district rondgehangen. Alle mensen die dezelfde taal leren vormen samen een district, dat zijn bij hem een man of 13. Maar dat is al erg groot voor een district.
Ik heb gister zelfs lofzangen in het Deens gezongen, het is best een mooie taal.
Ik ben al een andere jongen tegen gekomen die straks naar Polen gaat. Zijn naam is Elder Hays en hij komt uit Wales. Dat betekent dat hij wel wat van rugby afweet, dat vind ik leuk. Helaas speelt hij het zelf niet.
Maar ik ben wel een andere jongen tegengekomen, Elder Abel, hij komt uit Australie en hij speelde rugby op een heeel hoog niveau. Hij is wel tof. 
Verder heb ik nog twee andere elders uit Tonga ontmoet, daarvan herkende ik al meteen dat het rugbyspelers zijn want ze hadden van die enorme bloemkooloren.
.
Oke mijn tijd om te mailen zit er alweer op, maar ik laat snel weer wat meer weten.
Oja 1 dingetje, ik blijf hier geen 12 weken maar 9. Dat scheelt weer.
Tot gauw!

liefs,
Geert.

1 opmerking: