dinsdag 20 november 2012

Hallo!!

Ik zit nu te mailen vanuit een bibliotheek.. Het is gewoon gratis hier.. Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht?! Zit nu al 6 maanden in Szczecin en al die tijd zat ik te e-mailen vanuit een duur internetcafe.. Maar nu voor de rest van mijn tijd hier zal ik lekker vanuit de bieb mailen. Ach ja beter laat dan nooit zeggen ze dan he.. En het zijn nog best goeie computers hier ook. Dus ik ben helemaal blij vandaag :).

Eens even zien.. Wat heeft die Elder van Bakel allemaal beleefd vandaag..
Nou om te beginnen had ik een exchange met Elder Roberts begin deze week. Dat was echt leuk. Vind exchanges altijd tof. Leer je weer andere zendelingen beter kennen. Hij en Elder Gładun hebben deze transfer een nieuw zendingsgebied geopend, dus ze konden helemaal van 0 af aan beginnen. Ik heb ze dus wat geholpen om aan onderzoekers te komen. We zijn dinsdag naar een man geweest waar ik al eerder mee heb afgesproken die nu in hun gebied woont. Hij heet Krzysztof en praat altijd heel filosofisch met ons. Hij zegt wel veel interessante dingen die je aan het denken zetten. Op het begin zei hij al iets wat ons heel blij maakte. Namelijk dat het Boek van Mormon, net als de Bijbel, het woord van God is. Maaar toen werd het me iets te enthousiast, want hij haalde ook een Koran tevoorschijn en een hindoeïstisch boek en zei dat die ook de volle waarheid bevatten.. Nja daar kon ik het natuurlijk niet helemaal mee eens zijn. Maar wel heel interessant om met hem te praten nog steeds.

Dinsdag hadden we ook een goede districtmeeting waar we de zoneconferentie bespraken. Is wel fijn dat Szczecin nu een eigen district is, nu hoeven we niet meer 3 uur naar Poznań te reizen en daarna 3 uur terug. Nu kunnen we lekker in Szczecin blijven. Dinsdag gingen we naar nasze naleśniki na de districtmeeting. Lekker pannenkoeken eten :). Die zijn echt lekker daar! 

Toen woensdag weer terug geruild en toen direct hadden we een afspraak met Ilona. Ze is helemaal blij nu ze in Szczecin woont en wil elke dag wel met ons afspreken en voor ons koken. Haha. Dat heb ik goed voor elkaar hier :). Ook spraken we met Mariusz af die nog steeds goed gaat. Ik weet niet of ik het al verteld heb, maar de zendeling die begonnen is om hem te onderwijzen was Elder Daly, en hij was mijn leraar in de MTC. Grappig dat ik zijn werk nu kan afmaken. Mariusz is wel heel veel vergeten van wat hem al is onderwezen, maar hij accepteert alles en gaat de goede kant op. Nog maar 2 weekjes (minder zelfs) en dan is de grote dag voor hem :) hoop dat alles goed blijft gaan.

Met Kasia spraken we afgelopen donderdag af. Zij gaat zelfs beter dan Mariusz, ondanks dat ze nog geen doopdatum heeft. Ze zit zo te twijfelen. Dat katholieke geloof zit er zo diep in geweven bij haar sinds haar jeugd. Maar ze zegt steeds wel goeie dingen. Bijvoorbeeld afgelopen keer zei ze dat ze katholieke kerkgebouwen wel mooi en indrukwekkend vond en zo maar toch ontbreekt er iets daar wat ze in deze kerk wel voelt. Klaarblijkelijk de Heilige Geest dus. Dus ze gaat echt erg goed nog steeds en ik ben blij elke keer wanneer we met haar afspreken want ze is echt heeeel dicht bij een doopdatum nu..!

Nja en verder is er niet zo heel gek veel te melden over deze week.. We kloppen een hoop deurtjes en spreken een boel mensen aan. En zo nu en dan vinden we weer eens iemand die wel een boek wil aannemen en zegt dat hij/zij wil afspreken. Ik heb wel geleerd dat als je niet eerst 100x belt, dat er niks gebeurt.. 

Het lijkt de laatste tijd steeds weer hetzelfde liedje.. Haha, mariusz gaat goed, Kasia komt steeds dichterbij en het weer werkt niet mee.. Maar ach daar moet ik me maar even doorheen slaan. Het wordt ook echt al vroeg donker trouwens! om 4 uur zijn de straatlampen al aan.. 

En nu begint het dus al te schemeren.. Dus ik ga maar gauw naar buiten nu ik nog van het daglicht kan genieten, haha.
HOUDOE


Geen opmerkingen:

Een reactie posten