maandag 12 november 2012



Bydgoszcz Zone Conference....November 2012


Hallo beste iedereendieditleest!
 
Ik voel me raar deze transfer.. Want het is nu precies een jaar geleden dat ik in Polen aankwam en getraind werd. Nu ben ik zelf iemand aan het trainen precies een jaar later rond dezelfde tijd van het jaar. Dat is raar. Maar wel leuk. Afgelopen donderdag was het 8 november en toen was ik precies een jaar in Polen. Leuk.
 
Dit was een zeer goede week. Het was echt MANNELIJK weer. Zo noem ik het maar. Het regent alleen maar en het is koud en niemand wil lachen en iedereen glijdt uit over de natte blaadjes en is chagrijnig en zo en wij moeten maar blij wezen en het evangelie aan ze verkondigen. Jaa daar word je dus zeer mannelijk van. Een wijze vriend van me heeft me vandaag geleerd dat je keimannelijk wordt van tegenslagen. (credits gaan naar Paulus ;) haha) Ja dat motiveert me wel eigenlijk om gewoon door te zetten en niet te gaan zitten klagen als de zon even niet schijnt.
 
En dat hebben we juist zoveel gedaan deze week. Ik en mijn collega. Gewoon naar buiten gaan en onszelf vergeten en aan het werk gaan. En dat soort momenten brengen altijd zegeningen! We gingen dus zaterdag of vrijdag avond eruit uit in de regen om wat vroegere onderzoekers te laten heronderzoeken. We klopten aan bij een man genaamd Ryszard. Dat was de 3e keer dat we daar waren, want hij was de andere keren niet thuis. En deze keer.. alweer geen antwoord. Dus toen besloten we maar om aan alle andere deuren te kloppen in dat gebouw waar we waren.
 
En er deed een jongen open die ons al gauw herkende. Hij liep terug de kamer in en kwam terug met een Boek van Mormon die hij ooit had gekregen van een paar zendelingen. Zijn vriend, die daar ook in de kamer zat, kwam ook even nieuwsgierig loeren naar wat er allemaal gaande was aan die deur. De eerste jongen heet Michał en zijn vriend heet Paweł. En het bleek dus dat die Paweł Ryszards zoon is. Wat grappig zeg! En Paweł was best wel geïnteresseerd om met ons af te spreken en zei dat zijn vader zekerste weten ook geïnteresseerd zou zijn. Dus gaf hij zijn nummer zodat we konden afspreken. Michał gaf ook maar zijn nummer zodat we ook met hem konden afspreken!  Zohee dat zijn al 3 personen aan 1 deur gevonden. 3 vliegen in 1 mep :).
 
Beter nog, diezelfde avond hadden we nog een man ontmoet, Grzegosz genaamd, die ook ooit een onderzoeker was en ook weer opnieuw wilde afspreken met ons :D. Ja dat was een goeie avond. En ik weet nog dat we vlak van te voren zeiden dat we er niet zo'n zin in hadden en waren we aan het overwegen om maar binnen te blijven om mensen op te bellen. Maar we zijn er toch maar op uitgegaan, en het bleek dus de juiste beslissing te zijn :).
 
Mariusz, onze onderzoeker met een doopdatum, gaat trouwens ook erg goed. Zoals het er nu uitziet, gaat hij er helemaal klaar voor zijn 1 december. Ook hem hebben we gevonden door vroegere onderzoekers op te bellen.
 
We hadden deze week ook zoneconferentie. Dat is altijd zooo goed. Zo geestelijk en zoo opbouwend. Wat ik heb geleerd is dat Hemelse Vader onvolmaakte mensen Zijn werk laat doen, omdat hij potentieel in hen ziet. Hij weet wat ze kunnen worden. Bijna iedereen die op zending gaat is nog geen perfecte zendeling wanneer ze aankomen. Ook ik niet, maar Hemelse Vader ziet wat voor zendeling ik kan worden en daarom vertrouwd hij me met zijn kinderen die hij voorbereid heeft om de boodschap te ontvangen. Vond ik wel een mooie gedachte.
 
We hadden gister echt een hele goede les met Kasia. Super geestelijk. We hadden het over het Offer van Jezus Christus en wat dat voor ons betekent. Ze had er nooit zo bij stil gestaan hoe persoonlijk dat is voor iedereen. Dat Christus voor IEDEREEN heeft geleden omdat hij van IEDEREEN houdt en dat lieten we haar even goed voelen gister. Maar nog steeds kan ze niet beslissen of ze gedoopt wil worden of niet.. Maar ze is heel dichtbij en ze blijft bidden, lezen en naar de kerk komen. Dus dat komt wel zeker goed. :)
 
Oh en nog iets leuks. Omdat we woensdag zoneconferetie hadden, hebben we Engels verplaatst naar donderdag. Nja altijd als we Engels verplaatsten komt er geen kip. Maar er was tenminste 1 vrouwke die regelmatig komt, Dorota heet ze. Ook Dagmara en Kasia waren er. Maar Dorota begon opeens een aantal vragen over de kerk te stellen. Hoe we over abortus denken en dat soort dingen. Uiteindelijk heb ik haar een uur lang staan les geven over het plan van zaligheid in plaats van Engels.. haha. Maar dat kan me lekker niks boeien, want ik ben hier tenslotte niet om mensen Engels te leren, maar om onze boodschap te verkondigen. Dus dat was een leuke gelegenheid. Kasia vond het ook maar tof en Dagmara zat ook niet te klagen. Dus dat is mooi. En het mooiste is dat Dorota geïnteresseerd begint te raken in de kerk.
 
Ik hou van mijn zending :)
 
HOUDOE


The Bydgoszcz Zone.   Today we were in Poznan but still as the Bydgoszcz Zone.  The train connections are better for our Szczecin Elders to meet in Poznan than to meet in Bydgoszcz.  It would take them all day to travel just one way.  So the Missionaries in Gdansk made the long trip over to Poznan.  We love Poland, but it is big and some of the train connections make us work.

The Szczecin District: Elders Van Bakel (District Leader), Stumpf, Gladun and Roberts. Yes! Szczecin is now its own District!


Birthdays  since our last Zone Conference held in August were:  Sisters Reed, Bezdjian, Elders Van Bakel, Myler and Stumpf.  STO LAT!
With the end of a great Zone Conference comes running to the trains.....often with boxes of supplies! Bydgoszcz and Gdansk are in a big hurry to not miss their trains but stop for one last picture.  Elders Wier, Tingey, Sisters Ostler and Peterson, Elders Raines and Gudnason.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten