woensdag 19 oktober 2011



HALLO

Ik ben alweer 6 weken weg, dus de 2 jaar is al bijna om!
Woensdag kwam er weer een kluitje nieuwe zendelingen binnen in de MTC en nu hebben we nieuwe buren met een heel interessante companionship.. eentje komt uit Hawaii, hij is 26, speelt rugby en is ENORM. Hij weegt 330 pond, dat is zo'n 150-160 kg. Hij speelt prop, uiteraard. Gister gingen we een potje beuken. En ik kan je vertellen hij is zwaar. En zijn collega is 25, speelt ook rugby, en doet MMA en was uitsmijter voordat hij op zending ging. Hij is een kop groter dan ik en weegt ook iets van 300 pond. Het leukste aan hem is, hij houdt van dingen slaan.. Dus daarom heb ik maar besloten om vriendjes met hem te worden. Iedereen noemt hem nu Van Bakel Junior.. Dat is grappig. Hij heeft al een zending gediend, maar werd na een jaar naar huis gestuurd omdat hij zijn collega van het balkon van 2 hoog naar beneden had gegooit. Ze hadden een meningsverschil. Ik ben erg blij dat hij mij mag.

Donderdag, vrijdag en zaterdag gebeurde er niet veel bijzonders. Maaaar zondag was een toffe dag.
Ik ben in de afgelopen paar weken goed bevriend geraakt met de groep die naar Bulgarije op zending gaan, zondag was hun laatste dag. Hier in de MTC hebben we 2 verschillende soorten bureau's, misschien meer maar dat weet ik niet. Maar je hebt of hele oncomfortabele waar het veelste kleine tafeltje vast zit aan de stoel, of superdeluxe mega desks waar de stoel van achterover kan en je er lekker lui in kan zitten, met een aparte lekkere grote tafel. Nou alle zendelingen die nieuw zijn krijgen natuurlijk die oncomfortabele rotdingen, en je moet maar zien of je een super-desk van iemand krijgt. Nou zondag kreeg ik die dus :D ik ben er heeeel blij mee. Het leukste aan die dingen is dat je er op kan tekenen met stift, gaat er weer heel makkelijk af. Er zit ook een vakje voor al je boeken onder, heel handig want nu hoef ik mijn boeken niet meer op de grond te leggen. Dus ik was blij.

Maar maandag was natuurlijk triest.. want de bulgaren gingen toen weg.. En zij waren toch echt wel de groep die mijn MTC-tijd een leuke tijd hebben gemaakt.. Gelukkig werd ik getroost met een pakketje van mijn ouders vol met stroopwafels!
De mensen om mij heen gingen wild toen ze al die stroopwafels zagen. Vooral de zusters, die zijn er DOL op.. Ik kan ze alles laten doen wat ik wil hahaha. Niet dat ik misbruik maak van die macht hoor. Ik hou gewoon van delen en van stroopwafels eten en van pakjes krijgen. Ik heb sister Sheahan al wel laten springen voor een stroopwafel en sister Forsey draaide een rondje voor mij. Haha.. Maaaaar ik ga geen misbruik maken van deze macht zoals ik al heb gezegd, L&V 121: 39 is hier een goeie toepassing op.

Wat vet dat Rocky binnenkort hierheen komt!  Helaas loop ik hem dan NET op een haartje na mis, want ik vertrek die ochtend van 7 november.. Maar ik zal een berichtje voor hem achterlaten op het bord in zijn klaslokaal. Zijn klaslokaal is naast de mijne. Ik ben ook best goed bevriend met de Elders en Zusters die nu daar Fins zitten te leren. Fins is echt een lijpe taal trouwens. Pools is al moeilijk met z’n 7 naamvallen, maar Fins heeft er 15..! Dus ik wens Rocky veel succes.. Als het goed is zit hij hier straks 12 weken lekker lang. Ik heb de Finnen die hier nu zitten al over zijn komst verteld, dat het een hele toffe kerel is.
Ow, en Michel Looye ben ik al een paar keer tegengekomen. Ik zag hem op zijn eerste dag, was wel geinig want ik riep naar zijn groep (zonder dat ik wist dat hij daar bij zat) 'Welcome to the MTC Elders!' En toen zag ik hem..! Grappig.

Mam, je had goed opgemerkt dat ik het strijken niet bij mijn P-day dagindeling had vermeld, want daar heb ik simpelweg gewoon geen tijd voor op P-day. Dus meestal doe ik het vroeg in de woensdagochtend. Maar het gaat heel goed! Eerst deed ik er 15 minuten over per shirt, nu nog maar 10! Haha over 2 jaar ben ik STEENGOED! Kan ik zo een huisvrouw worden. Of mijn vrouw helpen met het strijken als ze moe is. Dat is een goeie! (Zet dat maar op mijn blog, dan wil iedereen met mij trouwen). (bij deze, Rietje)

Ik kreeg een stevige DearElder van Lies, daar staat een goed verhaal in. Het gaat over 2 elders die aankloppen bij een vrouw en ze laat ze binnen om hun boodschap te vertellen. Op een gegeven moment vraagt ze: Wat is er nou het belangrijkst in jullie kerk? De ene elder zegt: De levende profeet. De andere zegt: De doop. Toen verzocht de mevrouw ze vriendelijk om weer te vertrekken. Want zei ze: Ik wil niet naar een kerk toe gaan waar Christus niet centraal staat.
Nou volgens mij konden die elders zich wel voor hun kop slaan.. Want dit is nou juist de perfecte kerk voor die mevrouw, Christus staat JUIST WEL centraal in deze kerk en dat moet ik altijd in mijn achterhoofd houden als ik de mensen in polen onderwijs. En niet op zo'n manier een mooie kans laat schieten om een ziel tot Christus te brengen. Deze mevrouw had zeker gedoopt kunnen worden. Zal ik zeker met mijn district delen.


Wat vet trouwens dat Jeroen, Amy en Femke een nummer van Sister Sheahan hebben gedaan op de ringconferentie. Ik heb het haar verteld, maar ze is super kwaad want zij heeft copyright enzo, dus nu moeten jullie haar betalen.
Geintje
Ze is niet boos
Ze is erg vereerd zelfs! Ook dat Jeroen een 2e stem erbij heeft bedacht enzo echt vet. Ze wil er bijna voor naar Nederland komen om het te horen. Maar eerst naar Polen he.

Ik moet alweer gaan.. want tijd is alweer op..
Houdoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten