woensdag 5 oktober 2011

Dzien dobry!

Het is alweer P-day en het is mijn companions B-day!
Ik heb alle elders hier verteld dat ze hem skittles voor z'n verjaardag moeten geven, dus hij heeft nu superveel skittles. En hij weet niet wat hij er mee aanmoet, behalve delen.. En met wie...?
Precies! zijn trouwe collega Elder van Bakel! Slim he?
Oké even terug naar vorige week dinsdag. Ik zal mijn drukke P-day schema vertellen.
Het begint om 6:30, dan rol ik uit mijn bed en ren ik naar de laundry-room om mijn was te doen. Het is daar altijd superdruk als je later komt. Ik stop al mijn kleren in de wasmachine en laat die een half uur draaien.
In de tussentijd ga ik ontbijten. Als ik klaar ben met ontbijt, dan is mijn was net klaar en kan ik een droger gaan zoeken die vrij is. Soms kan niet alles tegelijk, zoals kleuren en witte was en zo dus moet ik verschillende machines gebruiken. Heel verwarrend. Terwijl de wasmachine en de droger hun ding doen begin ik met brieven schrijven. Meestal ben ik rond 9 uur/half 10 klaar met de was. Dan ga ik verder met brieven schrijven tot half 12. Dan is het alweer lunch. Na de lunch kan ik me alweer omkleden want na de lunch gaan we naar de tempel. Dat duurt altijd tot een uur of 3. Als ik terug ben, ga ik weer verder met mijn brieven schrijven. Meestal schrijf ik dan alvast op wat ik wil mailen naar mijn familie. Om 4 uur begin ik met het typen van de mail. En dat is altijd een heel gestress, want ik heb een hoop te vertellen en heb maar 30 minuten tijd. Dus ik zit dan een half uur nonstop als een gek te typen.
Als ik klaar ben, ga ik naar choir practice. Dat is altijd supervet. Ik zit bij de bas-stemmen. Daarna hebben we dinner en na dinner een devotional van soms een apostel en soms een 70'er. Dat is altijd wel heel interessant. Na de devotional heb ik allemaal districtleiderdingen en dan is het alweer half 11 voordat je het weet en is de dag alweer om.

Woensdagen beginnen altijd heel relax. We hebben eerst gym-time in de ochtend. Dus we staan op om 6:30, douchen niet, gaan ontbijt halen en daarna naar de Gym.
Daarna hebben we service assignment, dat houdt in dat je klusjes moet doen ergens op de MTC campus. Wij moeten altijd iets doen in ons eigen gebouw. Woensdag waren we goed bezig, we hadden 3 klusjes geklaard en waren 15 minuten voor tijd klaar! Meestal ben je anderhalf uur bezig met 1 klus. Dus we hadden hard gewerkt. En pas na de service gaan we douchen, want je bent toch de hele tijd aan het zweten. Daarna begint de les. We hebben elke dag twee blokken van 3 uur les. In een blok hebben we het eerste uur een onderzoeker die we in het pools moeten onderwijzen. Dat gaat elke keer beter. Daarna hebben we een uur Poolse-taal-les. En daarna een uur les hoe je een goeie zendeling wordt. En dat doe ik hier zo'n beetje de hele dag. Het is soms best zwaar, maar ik heb een leuke klas met gezellige mensen en ik ben ook leuk, dus we maken het wel leuk daar.

Donderdag was Koen jarig! Dat hebben we s'avonds gevierd in zijn slaapkamer. Ik heb hem een hoop Beef-Jerky gegeven. Dat is zooo lekker! Het was supergezellig, hopelijk komen er ooit wat foto's van op mijn blog te staan, dan zien jullie wel hoe vet 't was. We hebben die Amerikanen even stevig laten zien hoe wij Nederlanders een feestje bouwen. Maar goed dat wij niet bij elkaar in de kamer slapen of zelfs niet bij elkaar in hetzelfde gebouw slapen, want dat zou een hoop gekeet betekenen. Het zal wel een reden hebben dan we naar verschillende landen op zending worden gestuurd.
Hij gaat deze week al het zendingsveld in naar Denemarken. Zal hem wel missen, maar ik heb mijn eigen zending om me zorgen over te maken. Ze hebben hier een leuke traditie. Elders die weggaan verstoppen hun spullen die ze niet meenemen ergens in de slaapkamer. Die verstopplekken noemen ze ' Narnia-holes' geen idee waar het op slaat. 

Vrijdag heeft sister Sheahan een privé optreden gegeven aan de klas. Zij gaat ook naar Polen op zending, en voor haar zending heeft ze muziek gestudeerd op de BYU. Ze schrijft zelf ook liedjes en die heeft ze ons laten horen. Zij kan zingen! Niet normaal. Wat een geluk dat zij in mijn district zit.

Zaterdag begon de algemene conferentie. En wij zendelingen hebben het voorrecht om ALLE sessies live te bekijken. Dus zaterdagochtend heb ik ontbeten, sessie gekeken, lunch, sessie gekeken, dinner, sessie gekeken. En toen was de dag alweer om..

Zondag eigenlijk hetzelfde. Ik merkte dat ik halverwege de sessie van zaterdag bijna in slaap viel, dus daar heb ik een trucje voor bedacht. Ik ga ondertussen gewoon lekker tekenen terwijl ik luister, zo blijf ik tenminste wakker.
's Ochtends zat er een zuster achter mij die constant aan het flirten was met de elder die naast mij zat. Dat was Irritant! Sjonge jonge doe eens normaal, je gaat toch niet op zending om een potje te flirten. Maar ja, haar probleem. Ik merk tenminste al dat ik me aan het storen ben aan flirtende zusters, en dat is mooi want dat betekent dat ze geen afleiding voor me zijn.

Maandag was weer gewoon les zoals gewoonlijk. Ik heb oldspice douchegel gekocht hier in de book store, voor degene die dat kennen is dat erg grappig. Nu elke keer als ik aan het douchen ben zeg ik: i'm on a horse.

en dat brengt ons weer naar vandaag.
Tot volgende week!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten