maandag 17 december 2012



Hallo beste iedereen!

We hadden echt een heeeeeeeeele goede week! Ik kan het zelfs de beste week van mijn zending tot nu toe noemen. En ik heb geen idee waar ik moet beginnen... Laten we maar met het beste beginnen, zodat ik dat niet vergeet.

Het beste is dat Kasia vrijdag gedoopt werd! Echt een mooie dag was dat.. Er lag een mooie dikke laag sneeuw en alles zag er sprookjesachtig en kerstig uit. En ik was degene die haar mocht dopen :)! Dat is mijn 2e onderzoeker die ik zelf vanaf het begin onderwezen en gedoopt heb.
Maar echt waar, het was een vrolijke dag.

Kasia is echt zo'n vrolijk meisje. Altijd lachen en altijd enthousiast over alles. Behalve de week voor haar doop. Haha ze was echt superbang en zenuwachtig. Ondanks het feit dat we haar elke dag zagen en steunden en opbouwden, maakte Satan het haar erg moeilijk. Maar ze heeft mooi stug volgehouden en op de grote dag zelf kwam ze moedig opdagen.

Later vertelde ze over haar doop dat toen ze opkwam uit het water, al haar twijfels en angsten meteen weg waren. En ze was de hele dag aan het stralen. Zo gelukkig was ze. En sindsdien hield ze niet op met stralen. Na haar doop gaf ze ook echt een hele goede getuigenis waar ze haar hele bekeringsverhaal vertelde. Grappig om naar te luisteren, want ik heb dat alles dus meegemaakt.

Het leuke was ook, dat President en Zuster Nielson aanwezig waren bij Kasia's doop. Was wel een eer dat President helemaal vanuit Warszawa kwam om Kasia's doop bij te wonen. Szczecin is namelijk het verst van Warszawa verwijdert.

Daarnaast heb ik President Nielson ook vaak gezien deze week. Woensdag hadden we een zonetraining in Poznan, waar President Nielson aanwezig was. Was echt goed. Ik hou altijd van Zone-get-togethers. Is gezellig. En als de Nielsons komen, is er altijd pizza :). Maar natuurlijk gaat het niet om gezelligheid en pizza. Ik word er altijd door gemotiveerd en dat is het beste van dit soort dingen.

Donderdag kwamen de Nielsons al naar Szczecin, zodat ze vrijdag niet zo vroeg op hoefden te staan om op tijd te zijn voor Kasia's doopdienst. Ze kwamen toen ook naar Engels en na afloop hadden we weer op z'n Nielsons een pizzafeesje :). 2e dag pizza.. Haha. ik hou de laatste tijd niet echt meer zo van ongezond eten. Mijn hele zending lang heb ik gezond zitten doen en ben zo 20 kg afgevallen. En nu als ik ongezonde zooi eet, voel ik me echt slecht. Ik krijg er zelfs koppijn van. Dat is misschien wel iets goeds, want zo zal ik niet meer dik worden :). Maar alsnog hou ik wel van mezelf lekker volproppen met lekker eten, dat zal nooit aan me veranderen haha. Maar verder eet ik gewoon lekker gezond.

Nou en toen was het dus vrijdag, Kasia's grote dag.

En verder het enige interessante is dat president Nielson zondag gebeld heeft voor de overplaatsingen. En dan nu na 7 maanden hard gewerkt te hebben in het verre Szczecin word ik overgeplaatst naar Warszawa. Mijn nieuwe companion wordt Elder Dopp die ik al sinds de MTC ken en we zullen samen als zoneleaders werken. Wordt wel tof, heb er zin in :)!

Ik wilde tijdens kerst of in Szczecin zijn of in Warszawa. Dus ik ben er wel tevreden mee. Heb veel goede dingen gehoord over Warszawa, en nu kan ik er eindelijk gaan dienen. Het gaat wel moeilijk zijn om Szczecin te verlaten, omdat ik mezelf echt verloren heb hier in het werk. En deze transfer was mijn enige doel om Kasia te dopen, en dat heb ik bereikt. Ik kan Szczecin nu met een gerust hart verlaten, wetend dat ik het beter achterlaat dan toen ik er aankwam. En zo ga ik dat ook met Warszawa doen.

Dus, als je me de beste wensen wil doen voor kerst en het nieuwe jaar, stuur alles dus naar Warszawa en niet meer naar Szczecin, want daar zal ik dus niet lang meer te vinden zijn.

Dus volgende week zal ik e-mailen vanuit warszawa... dat is een raar idee.. Maar heb er wel zin in :)

Goed dat ik er aan denk. 
volgende week maandag zal ik niet kunnen mailen want dan is het kerst in polen en alles zal dicht zijn.

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten