woensdag 30 mei 2012

Dzień dobry wszystkim!

Het is echt heeeeerlijk weer en Szczecin is echt een supermooie stad! Dus ik ben helemaal vrolijk. Er is hier echt veel gaande zeg! Niet echt qua zendingswerk maar gewoon als in activiteiten. Veel gratis concerten en gewoon toffe dingen. Helaas kan ik er als zendeling niet al te veel van genieten maar ik vind het wel allemaal leuk hier. Het zendingswerk ging deze week een beetje traag. We hebben een boel pasgedoopte leden die aandacht nodig hebben dus daar spreken we vooral mee af. 

Zo hebben we Łukasz K. Hij is een beetje een stille jongen maar hij houdt ervan om tijd door te brengen met de zendelingen. Een dag werd het zelfs een beetje vervelend. Hij liep gewoon de hele dag achter ons aan. En dan kun je niet echt lekker zendingswerk doen. Maar verder wil hij altijd wel helpen met afspraken en zo. Ik vind hem wel aardig. Soms is hij een beetje raar. Dan begint hij je zonder reden aan te raken en hij doet dat alleen maar bij mannen, niet met vrouwen. Ik zal er maar verder niks bij denken.

En dan hebben we Dagmara, zij is nog geen 2 maanden geleden gedoopt. Ze is echt supercool! We probeerden deze week vaak met haar af te spreken maar elke keer kwam een andere jongen mee genaamd Łukasz C. Hij is al wat langer lid van de kerk. Het is echt een beetje irritant want dan kunnen we niet echt met haar zitten en over het evangelie praten. Hij is ook een beetje een betwetertje die altijd een grote mond wil opzetten en ik heb het idee dat hij een beetje indruk probeert te maken op Dagmara. Haha maar goed ook daar zal ik maar niet teveel bij denken.

En we hebben ook nog Olek. Hij is gedoopt vlak voordat ik aankwam in Szczecin. 1 week daarvoor of zo. Hij is echt supercool. Mijn favoriet waarschijnlijk. Het duurde een tijdje voordat hij gedoopt werd (3,5 jaar) maar het is er dan toch van gekomen. Het is een klein kereltje en weegt nog geen 50 kilo maar hij heeft wel een grote mond en praat heel veel. Hij is politieagent, haha heel grappig. Kan wel lekker met hem kletsen over van alles.

Maar ja dat zijn voornamelijk de mensen waar we het meest mee werken. Eerlijk gezegd zijn dat ook bijna alle leden van Szczecin, haha. Kun je nagaan hoe klein de kerk hier is. En nu is het eindelijk aan het groeien! We hadden ook zo'n goeie ervaring van de week. We gingen vrijdag naar buiten om wat mensen op straat aan te spreken en vlak bij ons huis is een park waar we vaak heen gaan dan. Nou de eerste mensen die we zagen spraken we aan. Het was een groepje van 3 personen en ze waren allemaal aan het roken en zo. En toen we ze benaderden keken ze al afkeurend en zei eentje: Ooooooh neee! Wij reageren: Wat? en zo startte ons gesprek over de kerk, haha. Uiteindelijk accepteerden ze alle 3 een Boek van Mormon en hebben we een afspraak met ze gemaakt om in de komende week langs te komen en meer te praten. 3 vliegen in 1 klap :) zo hebben we het graag.

Oh en nog een hoogtepunt van de week. We hadden conferentie en dat motiveert me altijd zoo erg! President Nielson zegt altijd van die superopbouwende dingen. Ook moesten alle nieuwe zendelingen tijdens de conferentie een hoe-is-het-met-je-pools-test doen. Haha was best moeilijk, maar ik streste helemaal niet want ik weet dat ik me wel kan redden, maar één zuster naast me begon em helemaal te flippen en ging huilen. Sneu. En in de trein terug sprak ik een meneer aan die bij ons in de coupe zat. Het was een beetje een grote kerel en zag er heel onvriendelijk uit maar ik deed het lekker toch en hij was heel vriendelijk, nam zelfs een Boek van Mormon aan. :)

Nja ik ga maar beginnen aan deze nieuwe week, want het belooft een goeie week te worden! Lekker weer en lekker veel afspraken, ik heb er zin in. Tot volgende week!

Do widzenia!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten