maandag 10 juni 2013

Hallo beste iedereen!
 
Nou dit was voornamelijk weer een standaard week. Gewoon hard werken en niet veel bijzonders. Saai he. Sorry. Het regende veel en het was benauwd. Want dat heb je als het warm is en regent. Haha er valt altijd wel wat te zeuren he. Eerst sneeuwt het te lang en dan is het te warm. Nee het is niet zo erg. Ik kan het prima verdragen :).
 
Mijn collega is echt heel veel gewicht aan het verliezen. Net als ik toen ik net in Polen was vanwege al het lopen en zo. En daarnaast probeer ik allemaal gezond te eten en hij doet mooi mee. En we rennen mooi elke morgen in het park. Of het nou regent of niet, dat maakt niet uit, we gaan gewoon :) dat bevalt me wel aan hem. We hadden ook de hele week geen buspassen want de buspas van vorige week was verlopen en we moesten een week op de nieuwe wachten. Dus we moesten overal naar toe lopen. In de regen. Lekker mannelijk :D!
 
We hebben ook veel tijd besteed aan het bezoeken van minder actieve leden. Want het is de maand van uitnodiging. Dat wil zeggen dat in de hele maand Juni concentreren we als zendelingen en als leden op het uitnodigen van vrienden en familie en minder actieven naar de kerk.
 
Er is een lid genaamd Wojtek en hij is helemaal fan van Nederland. Haha hij vindt het zo tof dat ik uit Nederland kom. Hij spreekt al een aantal woordjes Nederlands, is wel grappig om te horen. Hij wil dat ik hem Nederlands leer. Maar ik vertelde hem dat ik hem alleen Nederlands leer als hij naar de kerk komt :).
 
De zusters hadden een super tof idee om een open huis te houden deze maand zodat mensen kunnen zien hoe onze kapel eruit ziet en kunnen leren waar we in geloven. Want veel mensen denken allemaal rare dingen over ons. Ze zijn echt super creatief, dus dat wordt zeker wel tof!
 
Het beste deze week was dat Igor en Tomek het Priesterschap kregen :)! Het is altijd zo goed om die mensen vooruitgang zien te maken. Ze zijn beide zo goed! Hoewel, Igor laat ons wel steeds stressen. Hij nam de hele week z'n telefoon niet op. Dus we hadden steeds geen contact. Dat is altijd spannend. Maar zaterdag konden we toch met hem afspreken en toen legde hij uit dat hij het gewoon heel druk had. Je ziet het zo vaak gebeuren dat mensen vlak voor of vlak na hun doop gewoon verdwijnen. Ze laten nooit meer van zich horen. Ik vind dat zo raar. En vervelend ook! Dus ja je bent toch bang dat dat met jou onderzoekers gebeurt he. Maar alles is dus prima in orde :)! En Igor is cool. En Tomek ook.
 
We hadden deze week dus ook een afspraak met onze andere onderzoeker, Marcin. De ex-jehova getuige. Hij was steeds heel moeilijk te onderwijzen omdat hij steeds ons ongelijk zat te bewijzen met z'n bijbel. En soms heb je de neiging om er dan op in te gaan en terug te gaan discussiëren en terug te vuren met bijbel teksten. Haha maar zo goed ken ik de bijbel nou ook weer niet, en dat is ook een beetje onnodig. Ik heb dus besloten om maar heel rustig tegen hem te praten en mijn getuigenis te delen en dat werkt heel goed eigenlijk. De laatste keer luisterde hij aandachtig en probeerde hij niet meer om al onze leer te weerleggen. Dus er zit vooruitgang in :).
 
Met Adam had ik ook een goede ervaring. Ik belde hem vrijdag op om af te spreken. En toen hij op nam vroeg hij: Waarom bel je me? Ik zei: Nou gewoon ik voelde dat ik je moest bellen om te kijken hoe het met je ging. En toen zei hij dat hij aan het bidden was en vroeg om meer leiding en zo en net op het moment dat hij "amen" zei, ging de telefoon! Gebeden worden soms snel beantwoord :). Hij kwam zondag naar de kerk, 3 uur te laat. Toen we al klaar waren. Hij had Agnieszka bij zich. En dat was eigenlijk heel goed, want het koor ging oefenen. Agnieszka heeft muziek gestudeerd en vindt dat soort dingen echt helemaal geweldig. Dus ze deed lekker met ons mee en voelde zich helemaal thuis. Ze nam op een gegeven moment zelfs helemaal over. Ze zat ons allemaal aan te leren hoe en wat we moesten zingen. haha.
 
Dus dat is op het moment onze situatie met onze onderzoekers. Er zijn een hoop mensen daarnaast die wel willen afspreken, maar niet komen opdagen... Haha ach ja we blijven maar hard zoeken naar degene die wel wat moeite willen doen om te komen en naar ons te luisteren.
 
HOUDOE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten